Μέρα 25η: Μονεμβασιά είσαι μια κούκλα

Άρτι αφιχθείς από Ελαφόνησο το προηγούμενο απόγευμα, βρήκαμε στα γρήγορα μια παραλία κοντά στη Μονεμβασιά. Το όνομα αυτής Πορί. Κοιμηθήκαμε μπροστά ακριβώς στη θάλασσα και με το που ξυπνήσαμε, φύγαμε κατευθείαν για τον εξαιρετικό φούρνο  που είχαμε ξανα επισκεφτεί πριν λίγες ώρες στο χωριό Αγία Παρασκευή να φάμε πρωινό.

Διαβάστε εδώ το προηγούμενο άρθρο του Roadtrip ” Μέρα 24η: Μαγευτική Ελαφόνησος “

Μονεμβασιά: Ένα ταξίδι στο χρόνο

Μονεμβασιά Γιάννης Ρίτσος
Η προτομή και από πίσω το σπίτι του ποιητή Γιάννη Ρίτσου

Μονεμβασιά Ξέφωτο στη θάλασσα

Στην ανατολική ακτή της Πελοποννήσου, 90χλμ από τη Σπάρτη, υψώνεται η μεσαιωνική καστροπολιτεία της Μονεμβασιάς με τις 40 βυζαντινές εκκλησίες και τα δαιδαλώδη καλντερίμια της. Προστατευμένη από τον απόκρημνο και απροσπέλαστο βράχο ύψους 300μ (αποκαλείται και μικρό Γιβραλτάρ της Μεσογείου). Η ιδιαίτερη πατρίδα του ποιητή Γιάννη Ρίτσου οφείλει το όνομα της από τη μια και μοναδική είσοδο που διαθέτει,  μια πέτρινη γέφυρα μήκους 130 μέτρων. Τα εδάφη της έχουν κατακτηθεί κατά καιρούς από Νορμανδούς, Βυζαντινούς, Ενετούς και τους Τούρκους, από τους οποίους απελευθερώθηκαν το 1823.

Περνώντας τη μοναδική πύλη του κάστρου, θα αισθανθείτε πως διαβαίνετε το κατώφλι της ιστορίας. Μιας ιστορίας που χάρισε στη Μονεμβασιά του 15ου αιώνα αίγλη και ακμή, καθώς η μεσαιωνική πόλη της αριθμούσε 50.000 κατοίκους. Σήμερα οι κάτοικοί της δεν ξεπερνούν τους 50, τα σημάδια και οι απόηχοι του παρελθόντος όμως μαγεύουν τον επισκέπτη. Η Παλιά Μονεμβασιά διακρίνεται στην Άνω Πόλη, η οποία σήμερα δεν κατοικείται, και την Κάτω Πόλη που σφύζει από κίνηση και ζωή. Αμέσως στα αριστερά μόλις περάσετε την πύλη, βρίσκεται το σπίτι του μεγάλου Έλληνα ποιητή Γιάννη Ρίτσου. Στο κοιμητήριο του κάστρου βρίσκεται ο τάφος του γνωστού ποιητή, ο οποίος ετάφη στη γενέτειρά του.

Μονεμβασιά Τείχη

Στην Κάτω Πόλη, ένα κεντρικό πλακόστρωτο σοκάκι σάς οδηγεί στις ομορφιές της μεσαιωνικής καστροπολιτείας. Δεξιά και αριστερά βρίσκονται καταστήματα με αναμνηστικά, μικρά καφέ που τα μπαλκονάκια τους «βλέπουν» στη θάλασσα, ταβέρνες με τοπικές νοστιμιές και παραδοσιακοί ξενώνες. Περπατώντας στο κεντρικό καλντερίμι θα συναντάτε στα δεξιά σας στενά σοκάκια, τα περισσότερα με σκαλάκια, που οδηγούν σε ξέφωτα προς τη θάλασσα. Τα παλιά αρχοντικά με τα οικόσημα και τις αψίδες, τα λιθόστρωτα δρομάκια με τις χαμηλές καμάρες, οι περίπου σαράντα παλιές εκκλησιές, δημιουργούν ένα σκηνικό ηρεμίας, γαλήνης και νοσταλγίας.

Το ωραιότερο και πιο ρομαντικό ίσως σημείο της Κάτω Πόλης είναι η πλατεία μπροστά από τον ναό του Ελκόμενου Χριστού με το κανόνι. Ουσιαστικά είναι ένα μεγάλο μπαλκόνι με θαυμάσια θέα προς τη θάλασσα. Το εσωτερικό του βράχου της Μονεμβασιάς είναι ένας πέτρινος λαβύρινθος και η περιπλάνηση σε αυτόν επιφυλάσσει εκπλήξεις.

Φεύγουμε και πάλι προς τα ορεινά. Ζαρούχλα σώσε μας

Μείναμε 2 ώρες περίπου στη Μονεμβασιά. Μας άρεσε πολύ, περπατήσαμε όλα τα σοκάκια της αλλά λόγω ζέστης δε γινόταν να μείνουμε άλλο. Είχαμε στο πλάνο να πάμε Λεωνίδιο και γενικά στα ανατολικά παράλια αλλά η ζέστη μας είχε εξαντλήσει. Οπότε κάναμε το εξής τρελό. Οδηγήσαμε 250 χλμ, 4 περίπου ώρες,  για να πάμε στη Ζαρούχλα! Σ’ ένα ορεινό χωριό της Αχαίας. Μια εβδομάδα στην Πελοπόννησο με τόση ζέστη δεν την παλεύαμε άλλο. Θέλαμε απεγνωσμένα βουνοοοοοό!

Ζαρούχλα

Νωρίς το απόγευμα φτάνουμε στη Ζαρούχλα (λεπτομέρειες στο επόμενο άρθρο). Βρίσκουμε μια τέλεια καβάντζα δίπλα στον ποταμό Κράθι. Η θερμοκρασία είναι 10-12 βαθμούς χαμηλότερη και νοιώθουμε απίστευτα όμορφα που φύγαμε από τον καύσωνα. Βάζουμε τα σουβλάκια στην ψησταριά, το κρασί σε μια σακούλα και μέσα στο ποτάμι να κρυώσει… Τα απλά πράγματα στη ζωή είναι τα πιο ωραία τελικά.

Όλο το ταξίδι μας

Διαβάστε για το σκεπτικό του ταξιδιού μας

Διαβάστε για την 1η μέρα του ταξιδιού μας ” Αετομηλίτσα “

Διαβάστε για την 2η μέρα του ταξιδιού μας ” Πύρσόγιαννη”

Διαβάστε για την 3η μέρα του ταξιδιού μας ” Κόνιτσα, Πηγές Βελλάς, Κήποι “

Διαβάστε για την 4η μέρα του ταξιδιού μας ” Οδηγώντας στα Ζαγοροχώρια “

Διαβάστε για την 5η-6η-7η μέρα του ταξιδιού μας ” Βοβούσα-Το παραμυθένιο χωριό της Ηπείρου “

Διαβάστε για την 8η μέρα του ταξιδιού μας ” Στις μαρτυρικές Λιγκιάδες Ιωαννίνων “

Διαβάστε για την 9η μέρα του ταξιδιού μας ” Περιπλανώμενοι στην Ήπειρο “

Διαβάστε για την 10η μέρα του ταξιδιού μας ” Έτσι ξαφνικά “

Διαβάστε για την 11η-12η μέρα του ταξιδιού μας ” Καναλάκι – Αχέρωντας – Λούτσα “

Διαβάστε για την 13η μέρα του ταξιδιού μας ” Κορωνησία – Το ψαροχώρι που επιπλέει στο νερό “

Διαβάστε για την 14η-15η μέρα του ταξιδιού μας ” Είχαμε ανάγκη από μια Πάτρα “

Διαβάστε για την 16η-17η μέρα του ταξιδιού μας ” Η Ελαία και η καρέτα-καρέτα “

Διαβάστε για την 18 μέρα του ταξιδιού μας ” Καταρράκτες Νέδας, Ναός Επίκουρου, ποταμός Λούσιος “

Διαβάστε για την 19η μέρα του ταξιδιού μας ” Στεμνίτσα, Δημητσάνα, Βυτίνα και ύπνο σε μοναστήρι “

Διαβάστε για την 20η μέρα του ταξιδιού μας ” Καταρράκτες Πολυλιμνίου, Βοιδοκοιλιά, Πύλος “

Διαβάστε για την 21η μέρα του ταξιδιού μας “Από την Πύλο στην Καρδαμύλη με στάση στον Φοινικούντα “

Διαβάστε για την 22η μέρα του ταξιδιού μας ” Μπαίνουμε στη Μάνη “

Διαβάστε εδώ για την 23η μέρα του ταξιδιού μας ” Μάνη Μάνη tour “

Διαβάστε εδώ για την 24η μέρα του ταξιδιού μας ” Μαγευτική Ελαφόνησος “

Διαβάστε εδώ για την 25η μέρα του ταξιδιού μας ” Μονεμβασιά είσαι μια κούκλα “

Διαβάστε εδώ για την 26η μέρα του ταξιδιού μας ” Ζαρούχλα, Λίμνη Τσιβλού και λίγο Αθήνα “

Διαβάστε εδώ για την 27η μέρα του ταξιδιού μας ” Η μοναδική Παύλιανη “

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Would love your thoughts, please comment.x