Μέρα 24η: Μαγευτική Ελαφόνησος

Όμορφο ξημέρωμα στο παραθαλάσσιο Μαυροβούνι. Την ώρα που εμείς πίναμε τον καφέ μας, κοντά 07:30 το πρωί, άρχισαν να καταφθάνουν οι πρώτοι ηλικιωμένοι για την καθιερωμένη  πρωινή τους βουτιά. Ήταν πολύ φιλικοί απέναντι μας ειδικά όταν τους λέγαμε πως ήμασταν από Θεσσαλονίκη. Έπρεπε όμως να φύγουμε… η Ελαφόνησος μας περίμενε

Διαβάστε εδώ το προηγούμενο άρθρο του Roadtrip “Μάνη Μάνη tour”

Η διαδρομή μας

Φεύγουμε λοιπόν από Μαυροβούνι για μια γρήγορα βόλτα στο Γύθειο. Από εκεί οδηγήσαμε 85χλμ, περίπου 2 ώρες δρόμο, για το λιμανάκι της Πούντας απ’ όπου και περάσαμε απέναντι στη μαγευτική Ελαφόνησο.

Γύθειο

Τo Γύθειο είναι μια ζωντανή πόλη, με κύριο τουριστικό πόλο έλξης το λιμανάκι της με τα πολύχρωμα νεοκλασικά, τα ουζερί και το κατάφυτο νησάκι Κρανάη. Ο πληθυσμός του είναι περί των 5.000 κατοίκων. Συνδέεται ακτοπλοϊκώς με τον Πειραιά, τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα.

Κάναμε μια βόλτα στο πιο όμορφο κομμάτι του, στο παραλιακό, σταματήσαμε στην πλατεία για πρωινό και καφέ κι έπειτα πήγαμε να δούμε το νησάκι Κρανάη. Και φεύγοντας το ναυάγιο.

Νησάκι Κρανάη ή Μαραθονήσι

Το νησάκι Κρανάη συνδέεται με το Γύθειο με ένα λιμενοβραχίονα και πάνω του θα βρείτε ένα φάρο του 1873, από τους λίγους που έχουν διασωθεί. Το νησί θεωρείται ότι υπήρξε η πρώτη ερωτική φωλιά του Πάρη και της Ελένης, αμέσως μετά την αρπαγή της από το Μενέλαο και πριν φτάσουν στην Τροία. Από το νησάκι μπορείτε να απολαύσετε τη θέα προς την πόλη του Γυθείου. Ο φάρος είναι οκτάγωνος, πολύ χαρακτηριστικός και ανήκει στο Γενικό Επιτελείο Ναυτικού.

Το ναυάγιο του Γυθείου

Το ναυάγιο Δημήτριος στο Γύθειο

Ένα από τα πλέον επιβλητικά αξιοθέατα της περιοχής του Γυθείου είναι το ναυάγιο του πλοίου «Δημήτριος». Το σκουριασμένο σκαρί βρίσκεται εκεί από τον Δεκέμβριο του 1981.

Στο δρόμο προς Ελαφόνησο

Φεύγοντας προς Ελαφόνησο δε γινόταν να μην κάνουμε μια στάση για να φάμε πορτοκάλια στη φημισμένη για τα εσπεριδοειδή της, Σκάλα Λακωνίας. Κατευθείαν από το δέντρο. Άλλη γεύση. Μέρη ευλογημένα. Της φύσης τα κεράσματα. Μυρωδιές, χρώματα, πορτοκαλιές μέχρι εκεί που πιάνει το μάτι ….

Ελαφόνησος

Το λιμανάκι της Ελαφονήσου

Η Ελαφόνησος βρίσκεται στο νοτιοανατολικό άκρο της Πελοποννήσου και ανήκει στο νομό Λακωνίας. Με 19τ.χ έκταση το μικρό αυτό νησάκι σου υπόσχεται λευκές αμμουδιές, τιρκουάζ νερά, φυσικούς αμμόλοφους που ξεπερνούν σε ύψος τα 10 μέτρα, σπάνια χλωρίδα και πανίδα, ένα ονειρικό σκηνικό που σε κάνουν να πιστεύεις ότι βρίσκεσαι σε κάποιον εξωτικό προορισμό.

Δρομολόγια προς Ελαφόνησο με το Φέρι έχει κάθε 30′ λεπτά από το λιμάνι της Πούντας. Το εισιτήριο κοστίζει 1€ το άτομο και 11€ το αυτοκίνητο. Η διαδρομή είναι περίπου 500 μέτρα και διαρκεί 10-12 λεπτά.

Με το που φτάσαμε μεσημέρι στην Ελαφόνησο, φύγαμε κατευθείαν για θάλασσα. Είχαμε ακούσει τόσα πολλά για την παραλία του Σίμου. Είναι σίγουρα η πιο ωραία παραλία που έχουμε επισκεφτεί ποτέ και αδιαμφισβήτητα αποτελεί το σήμα κατατεθέν του νησιού. Νερά κρυστάλλινα σαν να είσαι σε πισίνα, χρυσή άμμος, δεν υπάρχει κάτι το αρνητικό να γράψουμε. Μπορείς να επιλέξεις είτε το  beach bar με τις τσιμπημένες τιμές στις ξαπλώστρες(20€ πρώτη σειρά,  15€ η δεύτερη) αλλά μπορείς να κάτσεις κάπου πιο απόμερα με την ομπρέλα σου και τα σχετικά.

50 μόλις μέτρα από την παραλία του Σίμου, λειτουργεί αξιοπρεπέστατο κάμπινγκ με την ίδια ονομασία. Camping Σίμος

Μας άρεσε τόσο πολύ που και την 2η μέρα πήγαμε πάλι εκεί για μπάνιο. Η παραλία αυτή είναι το ιδανικό μέρος για παιδιά καθότι ρηχά, βρήκε και η Αναστασία παρέα οπότε όλα ήταν κομπλέ.

Το κακό σε όλη τη φάση κι αυτός ήταν ο λόγος που κάτσαμε τελικά 1 βράδυ αντί για 2, ήταν ότι δε βρήκαμε καλή καβάντζα για τον ύπνο. Μείναμε δίπλα από ένα μοναστήρι στο πλάι του κεντρικού δρόμου και δε νοιώθαμε και τόσο ασφαλείς. Είχε και πολλή ζέστη οπότε ουσιαστικά μείναμε στο νησί γύρω στις 30 ώρες.

Εδώ μείναμε. Στο μοναστήρι Αγιάς Τριάδας-Τιμίου Σταυρού
Άπλωμα ρούχων

Γυρίσαμε βέβαια αρκετά με το αυτοκίνητο. Είδαμε τη μικρή και όμορφη παραλία της Λεύκης πολύ κοντά σ’ αυτή του Σίμου αλλά είχε αρκετό κόσμο και δε μείναμε, επισκεφτήκαμε αλλά και πάλι δε μείναμε την εξίσου ωραία και με λιγότερο κόσμο παραλία της Παναγίας και περπατήσαμε τα σοκάκια της χώρας.

Επίσης δίπλα στο λιμανάκι στη χώρα υπάρχει ένα εκκλησάκι. Είναι ο Άγιος Σπυρίδωνας και αποτελεί σημείο αναφοράς για το νησί. Ο ναός που έχει κτιστεί πάνω σε μία βραχονησίδα με κέδρους ενώνεται με το νησί μέσω ενός μικρού γεφυριού.(φώτο εξωφύλλου)

Ελαφόνησος – Παραλία Σίμου

Νωρίς το απόγευμα, φύγαμε από το νησί με προορισμό την Μονεμβασιά. Λίγο πριν, στο χωριό Αγία Παρασκευή, βρήκαμε έναν εξαιρετικό φούρνο με φοβερούς ανθρώπους, όπου μας κέρασαν διάφορα, μας είπαν ένα μέρος ασφαλές για να κοιμηθούμε, μας γέμισαν και τα παγούρια. Τελικά αράξαμε στη παραλία Πόρι, 3-4 χλμ από τη Μονεμβασιά, δίπλα στη θάλασσα, στο πλάι από ένα αυτοκινούμενο Πολωνών.

• Έτσι για την ιστορία να αναφέρω πως μια εβδομάδα αφού φύγαμε (3 Αυγούστου 2019) ξέσπασε στο νησί η μεγάλη πυρκαγιά που έκαψε το 27% περίπου της έκτασης του νησιού.

Όλο το ταξίδι μας

Διαβάστε για το σκεπτικό του ταξιδιού μας

Διαβάστε για την 1η μέρα του ταξιδιού μας ” Αετομηλίτσα “

Διαβάστε για την 2η μέρα του ταξιδιού μας ” Πύρσόγιαννη”

Διαβάστε για την 3η μέρα του ταξιδιού μας ” Κόνιτσα, Πηγές Βελλάς, Κήποι “

Διαβάστε για την 4η μέρα του ταξιδιού μας ” Οδηγώντας στα Ζαγοροχώρια “

Διαβάστε για την 5η-6η-7η μέρα του ταξιδιού μας ” Βοβούσα-Το παραμυθένιο χωριό της Ηπείρου “

Διαβάστε για την 8η μέρα του ταξιδιού μας ” Στις μαρτυρικές Λιγκιάδες Ιωαννίνων “

Διαβάστε για την 9η μέρα του ταξιδιού μας ” Περιπλανώμενοι στην Ήπειρο “

Διαβάστε για την 10η μέρα του ταξιδιού μας ” Έτσι ξαφνικά “

Διαβάστε για την 11η-12η μέρα του ταξιδιού μας ” Καναλάκι – Αχέρωντας – Λούτσα “

Διαβάστε για την 13η μέρα του ταξιδιού μας ” Κορωνησία – Το ψαροχώρι που επιπλέει στο νερό “

Διαβάστε για την 14η-15η μέρα του ταξιδιού μας ” Είχαμε ανάγκη από μια Πάτρα “

Διαβάστε για την 16η-17η μέρα του ταξιδιού μας ” Η Ελαία και η καρέτα-καρέτα “

Διαβάστε για την 18 μέρα του ταξιδιού μας ” Καταρράκτες Νέδας, Ναός Επίκουρου, ποταμός Λούσιος “

Διαβάστε για την 19η μέρα του ταξιδιού μας ” Στεμνίτσα, Δημητσάνα, Βυτίνα και ύπνο σε μοναστήρι “

Διαβάστε για την 20η μέρα του ταξιδιού μας ” Καταρράκτες Πολυλιμνίου, Βοιδοκοιλιά, Πύλος “

Διαβάστε για την 21η μέρα του ταξιδιού μας “Από την Πύλο στην Καρδαμύλη με στάση στον Φοινικούντα “

Διαβάστε για την 22η μέρα του ταξιδιού μας ” Μπαίνουμε στη Μάνη “

Διαβάστε εδώ για την 23η μέρα του ταξιδιού μας ” Μάνη Μάνη tour “

Διαβάστε εδώ για την 24η μέρα του ταξιδιού μας ” Μαγευτική Ελαφόνησος “

Διαβάστε εδώ για την 25η μέρα του ταξιδιού μας ” Μονεμβασιά είσαι μια κούκλα “

Διαβάστε εδώ για την 26η μέρα του ταξιδιού μας ” Ζαρούχλα, Λίμνη Τσιβλού και λίγο Αθήνα “

Διαβάστε εδώ για την 27η μέρα του ταξιδιού μας ” Η μοναδική Παύλιανη “

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Would love your thoughts, please comment.x