Mέρα 9η: Mtskheta-Jvari και άφιξη στην Τiφλίδα

Η 9η μέρα του ταξιδιού, μας βρίσκει στην ήρεμη και όμορφη πόλη Mtskheta μόλις 20 χλμ από την πρωτεύουσα Τιφλίδα. Έχουμε κοιμηθεί πολύ καλά και είμαστε έτοιμοι για να εξερευνήσουμε την πόλη.

Λίγα λόγια για την πόλη Mhtskheta

Είναι μια από τις παλαιότερες πόλεις της Γεωργίας καθώς και από τις παλαιότερες κατοικήσιμες πόλεις στον κόσμο. Την αποκαλούν “δεύτερη Ιερουσαλήμ” καθώς θεωρείται η γενέτειρα του Χριστιανισμού στη χώρα. Είναι τόσα πολλά τα ιστορικά και τα θρησκευτικά μνημεία που στα πρώτα λεπτά της εξερεύνησης νιώθεις τη θρησκευτική ενέργεια που σου μεταδίδει το μέρος.

Καθεδρικός Ναός Svetitskhoveli

Η δεύτερη μεγαλύτερη εκκλησία στη Γεωργία μετά της Αγίας Τριάδας στην Τιφλίδα, η Svetitskhoveli βρίσκεται στην καρδιά της Mtskheta και είναι ακόμη πιο σημαντική ιστορικά από το Jvari. Είναι επιβλητική και μπορείτε να την εντοπίσετε από οποιοδήποτε σημείο. Η είσοδος είναι δωρεάν και οι πόρτες ανοίγουν στις 08:00 το πρωί.

Mια σύντομη βόλτα στη Mtskheta

Δίπλα στον καθεδρικό ναό Svetitskhoveli θα συναντήσουμε ένα γραφικό δρόμο με πολλά μικρά μαγαζιά που πουλάνε τοπικά προϊόντα. Aγοράσαμε τα πρώτα μας  Churchkhela (1η φώτο – τα πιο παραδοσιακά και φημισμένα γλυκά της Γεωργίας), πήραμε καφέ και πίτες και ξεκινήσαμε για το μοναστήρι Jvari.

Μοναστήρι Jvari

Αν έχετε ψαχτεί για ένα ταξίδι στη Γεωργία, οι φωτογραφίες από το μοναστήρι Jvari είναι σίγουρα οι πιο διαδεδομένες. Με το αυτοκίνητο 10-15 λεπτά από την Mhtskheta με δωρεάν parking.

Το μοναστήρι χτίστηκε τον 6ο αιώνα και βρίσκεται στα ανατολικά της Mtskheta στις εκβολές των ποταμών Aragvi και Mtkvari. Περιλαμβάνεται στον κατάλογο της Παγκόσμιας Κληρονομιάς της Unesco.

Επιτέλους μπαίνουμε Τιφλίδα

Αφού επισκεφτήκαμε το μοναστήρι Jvari, πήραμε το δρόμο για την Τιφλίδα. Σκοπεύουμε να κλείσουμε δωμάτιο με τον παλιό παραδοσιακό τρόπο και όχι από το ίντερνετ. Να βλέπουμε δηλαδή πρώτα τα δωμάτια κι έπειτα να κάνουμε τη συμφωνία. Είχαμε ακούσει διάφορα οπότε ήμασταν επιφυλακτικοί.

Υπαίθρια Αγορά(Flea Market)

Το πρώτο πράγμα που κάναμε μπαίνοντας στην Τυφλίδα δεν ήταν να βρούμε δωμάτιο. ήταν να επισκεφτούμε την υπαίθρια αγορά στο κέντρο της πόλης.

Η αγορά αυτή ξεκίνησε τη “σκοτεινή” δεκαετία του ’90 μετά την κατάρρευση του κομμουνισμού. Οι ντόπιοι μαζεύονταν εδώ για να βγάλουν λίγα μετρητά πουλώντας τα υπάρχοντα τους.

Κάποια στιγμή η αγορά μετατράπηκε σε κάτι πιο επίσημο και σήμερα το Dry Bridge Flea Market απευθύνεται σε σημαντικό βαθμό και στους τουρίστες ή ταξιδιώτες. Μπορείτε να βρείτε αντίκες, παλιά νομίσματα, παιχνίδια δεκαετιών, χαλιά-κιλίμια, κάμερες της εποχής της ΕΣΣΔ και άλλα που βλέπετε στη μικρή photo gallery πιο κάτω.

Η αγορά είναι ανοιχτή καθημερινά μετά τις 10:00 και σίγουρα αξίζει μια επίσκεψη. Τα Σαββατοκύριακα ο κόσμος και οι πωλητές είναι πολλοί περισσότεροι.

Mέχρι να βρούμε ξενοδοχείο…

Μετά την βόλτα μας στην ανοιχτή αγορά, αρχίσαμε να ψάχνουμε δωμάτιο σε κάποιο σχετικά κεντρικό μέρος. Ανέφερα πιο πάνω πως είχαμε σκοπό να μείνουμε στην Τιφλίδα για 3 μέρες. Με τη βοήθεια του Google Maps, βρίσκαμε ξενοδοχεία με καλές βαθμολογίες, κατεβαίναμε, ρωτούσαμε και φεύγαμε. Όπως πριν 30 χρόνια(οι μεγαλύτεροι θα θυμούνται).

Η αλήθεια είναι πως οι τιμές που μας πρόσφεραν ήταν πολύ πάνω από τα οικονομικά μας όρια. Για να καταλάβετε μιλάμε για 130€ και πάνω τη βραδιά για τρίκλινο δωμάτιο! Δεν είχαμε επιλογή. Συνεχίσαμε το ψάξιμο. Η διαδικασία κράτησε κοντά στις 3 ώρες. Ώσπου ένας Γεωργιανός receptionist που το ξενοδοχείο του ήταν γεμάτο, μας έστειλε στο Urban Hotel. Με 72€ τη βραδιά, με πρωινό και πισίνα για τα παιδιά ήταν μια πολύ καλή επιλογή της τελευταίας στιγμής.

Είχε αρχίσει να σκοτεινιάζει και το μόνο που θέλαμε ήταν να φάμε. Επιλέξαμε το κοντινότερο εστιατόριο με την καλύτερη βαθμολογία. Και όντως ήταν καταπληκτικό. Περιβάλλον, προσωπικό, φαγητό, κρασί, τιμές, τα πάντα. Είναι το Lavera Restaurant. Aν βρεθείτε στην Τυφλίδα επισκεφθείτε το και θα μας θυμηθείτε.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Would love your thoughts, please comment.x