Μέρα 16η-17η: Η Ελαία και οι καρέτα-καρέτα

Όταν ξεκινήσαμε το οδικό ταξίδι των 29 ημερών σε μια σκηνή οροφής, στο χάρτη της Πελοποννήσου είχαμε τα περισσότερα τσεκαρισμένα σημεία που είχαμε θέσει ως στόχο να επισκεφτούμε. Μετά λοιπόν από ένα υπέροχο διήμερο στην Πάτρα και τον φίλο μας τον Σπύρο, τελικά ακολουθήσαμε τη συμβουλή του. ” Να πάτε στην Ελαία μας είπε. Το μέρος είναι πανέμορφο, η κατάσταση free και χαλαρή, δεν υπάρχει περίπτωση να μη σας αρέσει.” Και τον ακούσαμε …

Διάβασε εδώ το προηγούμενο άρθρο του Road Trip “είχαμε ανάγκη από μια Πάτρα

Η διαδρομή Πάτρα-Ελαία

χάρτης πάτρα-ελαία

Φύγαμε από την καυτή Πάτρα Τρίτη πρωί. Η θερμοκρασία, μετά τις δροσερές πρώτες 10 μέρες του ταξιδιού, άρχισε σιγά σιγά να ανεβαίνει και από τη μια εγώ και η 8 μηνών εγκυμονούσα Γιώτα αναζητούσαμε κι άλλους ορεινούς και δροσερούς προορισμούς, από την άλλη η Αναστασία ήθελε απεγνωσμένα θάλασσα! Όπως και κάθε παιδί στη θέση της φαντάζομαι. Προσπαθήσαμε λοιπόν να συνδυάσουμε και τα δυο για να μείνουμε όλοι ευχαριστημένοι.

Η απόσταση Πάτρα – Ελαία είναι 143 χλμ. 2.5 ώρες χαλαρής οδήγησης στο δρόμο Ε55, χωρίς διόδια, ξεκινώντας από το νομό Αχαϊας περνώντας στο Νομό Ηλείας και καταλήγοντας στο Νομό Μεσσηνίας και στην όμορφη Ελαία. H διαδρομή κύλησε ήρεμα, με μια μεγάλη προσμονή για εξερεύνηση ενός κομματιού της χώρας μας που λόγω απόστασης από Θεσσαλονίκη δεν το είχαμε επισκεφτεί παραπάνω από 2-3 φορές. Πριν φτάσουμε στον προορισμό μας επισκεφτήκαμε δυο μέρη τα οποία μας είχαν προτείνει, τη Λίμνη Καϊάφα και το χωριό Ζαχάρω.

Λίμνη Καϊάφα

Η Λίμνη Καϊάφα βρίσκεται στα νότια του νομού Ηλείας στη λουτρόπολη Καϊάφα. Βρίσκεται δίπλα στην θάλασσα, έχει ιαματικά νερά ενώ γίνονται και αθλητικές δραστηριότητες όπως θαλάσσιο σκι. Διοικητικά ανήκει στην Ζαχάρω στα 5 χλμ.

Σύμφωνα με το Διεθνές Περιοδικό “Waterski Magazine” η Λίμνη Καϊάφα έχει επιλεχθεί στα 9 καλύτερα μέρη του κόσμου για θαλάσσιο σκι.

Η έκτασή της φτάνει τα 1.500 στρέμματα, έχει μήκος 3 χιλιόμετρα και βάθος δύο μέτρα. Μέσα στα νερά της βρίσκεται και το νησάκι της Αγίας Αικατερίνης, το οποίο προσθέτει ακόμα ένα γραφικό ψηφιδωτό στο όμορφο τοπίο, ενώ η λίμνη και η ευρύτερη περιοχή θεωρείται σημαντικός υδροβιότοπος, αν και το οικοσύστημα έχει υποστεί μεγάλες καταστροφές μετά τη βιβλική καταστροφή από τις πυρκαγιές τον Αύγουστο του 2007

Οι πρώτες εικόνες που αντικρίσαμε ήταν ανάμεικτες. Από τη μια εικόνες εγκατάλειψης, κτίρια παρατημένα στην τύχη τους και ελάχιστος κόσμος και από την άλλη ηρεμία, γαλήνη, παντού να βλέπεις το πράσινο των δέντρων και το μπλε του νερού και να αναρωτιέσαι πόσο εύκολα με σωστή διαχείριση, θα μπορούσε να μεταμορφωθεί η περιοχή, σ’ έναν επίγειο τουριστικό παράδεισο.

Δε πτοηθήκαμε από τα αρνητικά και αρχίσαμε να εξερευνούμε κάθε χωμάτινο δρομάκι που εμφανιζόταν μπροστά μας. Αφού χαλαρώσαμε, βγάλαμε τις απαραίτητες φωτογραφίες και κάναμε ένα γρήγορο πικ νικ, φύγαμε για Ζαχάρω.

Η παραλιακή κωμόπολη  Ζαχάρω

Στα 32 χλμ. από την πρωτεύουσα της Ηλείας, τον Πύργο, η Ζαχάρω αποτελεί μια όμορφη παραλιακή κωμόπολη. Ένα κομβικό σημείο και ταυτόχρονα κτηνοτροφικό κέντρο, με αρκετές εξυπηρετήσεις για την περιοχή. Το τοπίο έχει επουλώσει σε μεγάλο βαθμό τις πληγές του από τις φωτιές του 2007. Μάθαμε από έναν πολύ αξιόπιστο ταξιδιώτη για μια τοποθεσία που έπρεπε να πάμε αλλά δε προλάβαμε. Πρόκειται για τη μονή Σμέρνας που είναι σφηνωμένη σε έναν κάθετο βράχο και προσφέρει ανεπανάληπτη θέα στην κοιλάδα του Αλφειού.

H αμμουδερή παραλία που εκτείνεται από τον Καϊάφα ως τη Ζαχάρω είναι μια από τις πιο όμορφες του Μοριά

Ζαχάρω

Επιτελους Ελαία

Μπαίνουμε λοιπόν στο Νομό Μεσσηνίας και φτάνουμε σε μια από τις ομορφότερες παραλίες της. Πρόκειται για τη βορειότερη παραλία του νομού, η οποία απέχει 10 χιλιόμετρα από την Κυπαρισσία. Η χρύσαφένια άμμος και τα γαλάζια νερά του Ιονίου συνθέτουν ένα τοπίο μοναδικής φυσικής ομορφιάς. Εκεί εκβάλει ο ποταμός Νέδα, που θεωρείται το μεγαλύτερο ποτάμι της Ελλάδας με θηλυκό όνομα …

Ελαία
Εδώ μείναμε δυο μέρες. Η φώτο αδικεί την περιοχή γιατί γύρω γύρω υπάρχουν παντού πεύκα

Η Παραλία της Ελαίας έχει ενταχθεί στις προστατευόμενες περιοχές του Δήμου Τριφυλίας, καθώς αποτελεί έναν από τους σημαντικούς βιότοπους για τη θαλάσσια χελώνα Καρέτα-Καρέτα. Κατά μήκος της αφήνουν κάθε χρόνο τα αυγά τους, τα οποία προστατεύονται από μεταλλικές κατασκευές που φτιάχνονται και στήνονται από τοπικούς συλλόγους. Γνωρίσαμε και μιλήσαμε με Άγγλους εθελοντές του μη κερδοσκοπικού σωματείου Αρχέλων που μας είπαν πολλά ενδιαφέροντα για τη ζωή τους.

Λίγες πληροφορίες για τις Καρέτα – Καρέτα

Η χελώνα Καρέτα – Καρέτα είναι ερπετό που έχει προσαρμοστεί βιολογικά στο θαλάσσιο περιβάλλον.
Το καβούκι της αποτελείται από κεράτινες πλάκες καφεκόκκινου χρώματος. Ζυγίζει κατά μέσω όρο 135 κιλά. και το μήκος της φτάνει το 1 μέτρο.
Τρέφεται με τσούχτρες, καλαμάρια, χταπόδια και θαλάσσια φυτά. Ζει στη Μεσόγειο, τον Ατλαντικό, τον Ινδικό και τον Ειρηνικό ωκεανό.
Είναι το μοναδικό είδος θαλάσσιας χελώνας της Μεσογείου που αναπαράγεται στην Ελλάδα. Τη συναντάμε στη Ζάκυνθο, την Κρήτη, τη Ρόδο και την Πελοπόννησο.
Γεννάει τα αυγά της στην αμμουδιά. Οι θηλυκές αφού ωριμάσουν επιστρέφουν κάθε δυο χρόνια στον τόπο που γεννήθηκαν οι ίδιες για να αφήσουν τα αυγά τους. Γεννάνε τους καλοκαιρινούς μήνες, αργά το βράδυ. Τα νεογέννητα, περίπου 100 σε κάθε φωλιά, έχουν μήκος 5 εκ. και ζυγίζουν 17 γραμμάρια. Μόλις εκκολαφθούν (2 μήνες μετά τη γέννησή τους) ανεβαίνουν όλα μαζί στην άμμο και τρέχουν αμέσως προς τη θάλασσα.

Πηγή: Καρέτα – Καρέτα

Μια από τις αμέτρητες φωλιές Καρέτα Καρέτα στην παραλία της Ελαίας

Ξυπνήσαμε και τις δυο μέρες από τα άγρια χαράματα για να δούμε τις μικρές χελωνίτσες να εκκολάπτονται, είδαμε φρέσκα ίχνη τους στην αμμουδιά αλλά καρέτα – καρέτα δεν είχαμε την τύχη να δούμε.

Eντυπώσεις από την Ελαία – Να πάτε

Περάσαμε δυο υπέροχες μέρες όλο ξεγνοιασιά, σε μια τοποθεσία από τις κορυφαίες στη χώρα για ελεύθερο κάμπινγκ. Αισθανθήκαμε απόλυτα ασφαλείς και νιώσαμε έντονα την ηρεμία και την ελευθερία της φύσης. Πάνω από την παραλία και σε όλο το μήκος της εκτείνεται ένα υπέροχο πευκοδάσος που προσφέρει άφθονη σκιά. Η θάλασσα αν και λίγο βαθιά είναι υπέροχη. Στη μια πλευρά της παραλίας λειτουργεί ένα χαλαρό beach bar ενώ υπάρχουν και βρύσες για να πλένεις τα πιάτα σου και να γεμίσεις τα παγούρια σου για μπάνιο(δεν είναι πόσιμο). Δυο χλμ από τη θάλασσα βρίσκεται το χωριό της Ελαίας με καμιά 250 κατοίκους, 1-2 ταβερνάκια, super market και ότι άλλο χρειαστείς για είδη πρώτης ανάγκης.

Παιχνίδια στη θάλασσα
Ποιος έχει καλύτερη ισσοροπία;

Aν σας αρέσει η ελεύθερη κατασκήνωση σας προτείνουμε ανεπιφύλακτα την Ελαία ως ιδανικό μέρος για τέτοιου είδους διακοπές. Το όλο σκηνικό με την τεράστια αμμουδερή παραλία, τον λίγο κόσμο, την άνεση  στις κινήσεις μας αλλά και το σκηνικό με τις χελώνες, ήταν κάτι που θα μας μείνει αξέχαστο.

Όλο το ταξίδι μας

Διαβάστε για το σκεπτικό του ταξιδιού μας

Διαβάστε για την 1η μέρα του ταξιδιού μας ” Αετομηλίτσα “

Διαβάστε για την 2η μέρα του ταξιδιού μας ” Πύρσόγιαννη”

Διαβάστε για την 3η μέρα του ταξιδιού μας ” Κόνιτσα, Πηγές Βελλάς, Κήποι “

Διαβάστε για την 4η μέρα του ταξιδιού μας ” Οδηγώντας στα Ζαγοροχώρια “

Διαβάστε για την 5η-6η-7η μέρα του ταξιδιού μας ” Βοβούσα-Το παραμυθένιο χωριό της Ηπείρου “

Διαβάστε για την 8η μέρα του ταξιδιού μας ” Στις μαρτυρικές Λιγκιάδες Ιωαννίνων “

Διαβάστε για την 9η μέρα του ταξιδιού μας ” Περιπλανώμενοι στην Ήπειρο “

Διαβάστε για την 10η μέρα του ταξιδιού μας ” Έτσι ξαφνικά “

Διαβάστε για την 11η-12η μέρα του ταξιδιού μας ” Καναλάκι – Αχέρωντας – Λούτσα “

Διαβάστε για την 13η μέρα του ταξιδιού μας ” Κορωνησία – Το ψαροχώρι που επιπλέει στο νερό “

Διαβάστε για την 14η-15η μέρα του ταξιδιού μας ” Είχαμε ανάγκη από μια Πάτρα “

Διαβάστε για την 16η-17η μέρα του ταξιδιού μας ” Η Ελαία και η καρέτα-καρέτα “

Διαβάστε για την 18 μέρα του ταξιδιού μας ” Καταρράκτες Νέδας, Ναός Επίκουρου, ποταμός Λούσιος “

Διαβάστε για την 19η μέρα του ταξιδιού μας ” Στεμνίτσα, Δημητσάνα, Βυτίνα και ύπνο σε μοναστήρι “

Διαβάστε για την 20η μέρα του ταξιδιού μας ” Καταρράκτες Πολυλιμνίου, Βοιδοκοιλιά, Πύλος “

Διαβάστε για την 21η μέρα του ταξιδιού μας “Από την Πύλο στην Καρδαμύλη με στάση στον Φοινικούντα “

Διαβάστε για την 22η μέρα του ταξιδιού μας ” Μπαίνουμε στη Μάνη “

Διαβάστε εδώ για την 23η μέρα του ταξιδιού μας ” Μάνη Μάνη tour “

Διαβάστε εδώ για την 24η μέρα του ταξιδιού μας ” Μαγευτική Ελαφόνησος “

Διαβάστε εδώ για την 25η μέρα του ταξιδιού μας ” Μονεμβασιά είσαι μια κούκλα “

Διαβάστε εδώ για την 26η μέρα του ταξιδιού μας ” Ζαρούχλα, Λίμνη Τσιβλού και λίγο Αθήνα “

Διαβάστε εδώ για την 27η μέρα του ταξιδιού μας ” Η μοναδική Παύλιανη “

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Would love your thoughts, please comment.x