Μέρα 26η: Zαρούχλα-Λίμνη Τσιβλού και μια γεύση από Αθήνα

Επιτέλους δροσιά, αναφωνήσαμε το ξημέρωμα της 26ης μέρας που μας βρίσκει στην όμορφη Ζαρούχλα. Ίσως, κάποιοι να την ακούτε για πρώτη φορά. Το απόγευμα της προηγούμενης μέρας, κουρασμένοι από τη ζέστη της θάλασσας και της νότιας Πελ/νήσου, φτάσαμε στην ορεινή Ζαρούχλα αναζητώντας μια όαση δροσιάς, πρασίνου και νερού που πηγάζει από τα σπλάχνα του Χέλμου.

Διαβάστε εδώ το προηγούμενο άρθρο του Roadtrip ” Mονεμβασιά είσαι μια κούκλα “

Ζαρούχλα Αχαίας

Ο κρυφός αυτός θησαυρός βρίσκεται στο Νομό Αχαίας και είναι χτισμένος στα 1100 μέτρα υψόμετρο, περιτριγυρισμένος από πεύκα, έλατα και πλατάνια. Ως και σήμερα διασώζονται αρκετοί πέτρινοι πολεμόπυργοι και λιθόκτιστα αρχοντικά. Κάποια από αυτά μετρούν πάνω από 300 χρόνια ύπαρξης. Το παλιότερο κτίσμα – τουλάχιστον 500 ετών- είναι ο Πύργος της Ζαρούχλας, τον οποίο χρησιμοποίησε σαν ορμητήριο ο οπλαρχηγός της Επανάστασης Ασημάκης Φωτήλας. Στο κέντρο του χωριού δεσπόζει ταλαιπωρημένο από το χρόνο, το πυργόσπιτο του Χαραλάμπη. Αξιόλογες είναι οι εκκλησιές και οι λιθόκτιστοι μεταβυζαντινοί ναοί της Παναγίας και της Αγ. Τριάδας. Η βόλτα στο ήσυχο χωριό ακούγοντας τους ήχους των τρεχούμενων νερών θα σας μείνει αξέχαστη. Στον κεντρικό δρόμο θα βρείτε ταβέρνες και καφενεία όπως επίσης μαγαζιά με τοπικά προϊόντα.Εκτός από τους σύντομους κοντινούς περιπάτους στο γειτονικό ελατόδασος, το περιβάλλον προσφέρεται και για ιππασία, πεζοπορία και άλλες δραστηριότητες.

Πύργος Φωτήλα (πλέον λειτουργεί ως ξενώνας)

Ένα ας το πούμε old school γήπεδο στη Ζαρούχλα

Αξίζει να ακολουθήσετε την κίτρινη ταμπέλα με το σαξόφωνο που θα σας οδηγήσει στο Ρέμα, το μοναδικό ίσως καφέ – jazz bar της ορεινής Ελλάδας. Πίσω από το φινετσάτο μπαρ κρύβονται ο Πέτρος και η Εύα. Τους επισκεφτήκαμε το βράδυ που φτάσαμε στο χωριό για μπύρα αλλά και το επόμενο πρωί για καφεδάκι. Το σχετικά ηλικιωμένο ζευγάρι ήταν πολύ εξυπηρετικοί.

Τζαζ Καφέ Ρέμα

Λίμνη Τσιβλού

Φεύγουμε από Ζαρούχλα και στα 11 χλμ φτάνουμε σε μια Λίμνη με το όνομα Τσιβλού. Τη μάθαμε πριν ξεκινήσουμε το ταξίδι όταν κοιτούσαμε για προορισμούς. Ξαφνικά εκεί που η μια στροφή διαδεχόταν την άλλη, αντικρίζουμε τη λίμνη του Τσιβλού, μια από τις λίγες φυσικές ορεινές λίμνες της Ελλάδας, που βρίσκεται στο βάθος μιας κοιλότητας, περιτριγυρισμένη από πυκνό δάσος. Η γέννηση του Τσιβλού είναι συνδεδεμένη με εντυπωσιακά και εξαιρετικά βίαια γεωλογικά φαινόμενα που συνέβησαν το 1913 και 1914. Η εκτάσεως 200 στρεμμάτων λίμνη με την στάθμη των νερών της να αγγίζει τα 90 μέτρα βάθος, την καθιστά έναν παράδεισο.

Όταν φτάσαμε δεν είχε πολύ κόσμο. Κάποιοι έκαναν και μπάνιο. Βγάλαμε φωτογραφίες, κολλήσαμε με το αυτοκίνητο στο χωματόδρομο (ας είναι καλά η παρέα που ήταν εκεί και μας τράβηξαν με το 4χ4) και μετά από δυο περίπου ώρες φύγαμε για Αθήνα.

Προς Αθήνα

Μετά τη λίμνη Τσιβλού, έχουμε καμιά 20 χλμ για να φτάσουμε στο παραθεριστικό θέρετρο της Ακράτας και να μπούμε στον Αυτοκινητόδρομο Αθηνών-Πάτρας και από εκεί επιπλέον 150 ακόμη.

Μετά από ένα δίωρο χαλαρής οδήγησης φτάνουμε Αθήνα και Νεα Ιωνία. Η φίλη μας Αγγελική θα μας φιλοξενούσε για απόψε.

Όλο το ταξίδι μας

Διαβάστε για το σκεπτικό του ταξιδιού μας

Διαβάστε για την 1η μέρα του ταξιδιού μας ” Αετομηλίτσα “

Διαβάστε για την 2η μέρα του ταξιδιού μας ” Πύρσόγιαννη”

Διαβάστε για την 3η μέρα του ταξιδιού μας ” Κόνιτσα, Πηγές Βελλάς, Κήποι “

Διαβάστε για την 4η μέρα του ταξιδιού μας ” Οδηγώντας στα Ζαγοροχώρια “

Διαβάστε για την 5η-6η-7η μέρα του ταξιδιού μας ” Βοβούσα-Το παραμυθένιο χωριό της Ηπείρου “

Διαβάστε για την 8η μέρα του ταξιδιού μας ” Στις μαρτυρικές Λιγκιάδες Ιωαννίνων “

Διαβάστε για την 9η μέρα του ταξιδιού μας ” Περιπλανώμενοι στην Ήπειρο “

Διαβάστε για την 10η μέρα του ταξιδιού μας ” Έτσι ξαφνικά “

Διαβάστε για την 11η-12η μέρα του ταξιδιού μας ” Καναλάκι – Αχέρωντας – Λούτσα “

Διαβάστε για την 13η μέρα του ταξιδιού μας ” Κορωνησία – Το ψαροχώρι που επιπλέει στο νερό “

Διαβάστε για την 14η-15η μέρα του ταξιδιού μας ” Είχαμε ανάγκη από μια Πάτρα “

Διαβάστε για την 16η-17η μέρα του ταξιδιού μας ” Η Ελαία και η καρέτα-καρέτα “

Διαβάστε για την 18 μέρα του ταξιδιού μας ” Καταρράκτες Νέδας, Ναός Επίκουρου, ποταμός Λούσιος “

Διαβάστε για την 19η μέρα του ταξιδιού μας ” Στεμνίτσα, Δημητσάνα, Βυτίνα και ύπνο σε μοναστήρι “

Διαβάστε για την 20η μέρα του ταξιδιού μας ” Καταρράκτες Πολυλιμνίου, Βοιδοκοιλιά, Πύλος “

Διαβάστε για την 21η μέρα του ταξιδιού μας “Από την Πύλο στην Καρδαμύλη με στάση στον Φοινικούντα “

Διαβάστε για την 22η μέρα του ταξιδιού μας ” Μπαίνουμε στη Μάνη “

Διαβάστε εδώ για την 23η μέρα του ταξιδιού μας ” Μάνη Μάνη tour “

Διαβάστε εδώ για την 24η μέρα του ταξιδιού μας ” Μαγευτική Ελαφόνησος “

Διαβάστε εδώ για την 25η μέρα του ταξιδιού μας ” Μονεμβασιά είσαι μια κούκλα “

Διαβάστε εδώ για την 26η μέρα του ταξιδιού μας ” Ζαρούχλα, Λίμνη Τσιβλού και λίγο Αθήνα “

Διαβάστε εδώ για την 27η μέρα του ταξιδιού μας ” Η μοναδική Παύλιανη “

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Would love your thoughts, please comment.x