Μέρα 22η: Μπαίνουμε στη Μάνη

Ξημέρωμα στην Καρδαμύλη Μεσσηνίας, ξημέρωμα στη Μάνη. Το κύμα της θάλασσας ακούγεται όμορφα όταν είνι μέρα αλλά όταν κοιμάσαι είναι κάπως ενοχλητικό. Ξύπνησα πολύ νωρίς, έκανα τον καφέ μου και περίμενα την Γιώτα και την Αναστασία για να πάμε βόλτα στην Καρδαμύλη.

Διαβάστε εδώ το προηγούμενο άρθρο του Road Trip ” Aπό την Πύλο στην Καρδαμύλη με στάση στον Φοινικούντα¨

Η διαδρομή – Δυο λόγια για τη Μάνη

Είμαστε λοιπόν σε εδάφη με βαριά ιστορία. Η διαδρομή μας ξεκίνησε από την Καρδαμύλη και έφτασε στο Σπήλαιο Διρού. 52 χλμ απόσταση μόλις, αλλά με τόσα όμορφα χωριά και θάλασσες που αξίζει να επισκεφτείς. Είδαμε όσα προλάβαμε και θα σας γράψουμε τις εντυπώσεις παρακάτω.

Αλλά για τη Μάνη; Να μην πω δυο λόγια για την περίφημη Μάνη που τόσα έχουμε ακούσει κατά καιρούς.; Στην ιστορική αυτή περιοχή, έλαβε χώρα στις 17 Μαρτίου του 1821, η κήρυξη της Επανάστασης. Σήμερα αποτελείται από τον Δήμο Δυτικής Μάνης με έδρα την Καρδαμύλη και τον Δήμο Ανατολικής Μάνης με έδρα το Γύθειο. Ο πρώτος δήμος ανήκει στο νομό Μεσσηνίας και ο δεύτερος σ’ αυτόν της Λακωνίας. Είμαστε πανέτοιμοι να εξερευνήσουμε τη Μεσσηνιακή Μάνη; Για πάμε…

Καρδαμύλη

Η Καρδαμύλη είναι ουσιαστικά το πρώτο χωριό, η μάλλον κωμόπολη, της Μεσσηνιακής Μάνης. Απέχει 35 χλμ από την Καλαμάτα και βρίσκεται δίπλα στη θάλασσα, δυτικά του Ταϋγέτου. Είναι ένας ιδιαίτερα όμορφος και γραφικός προορισμός με πετρόκτιστα σπίτια και κεραμιδένιες στέγες. Έχει ένα μικρό λιμανάκι αλλά όχι ιδιαίτερα καλές παραλίες για μπάνιο καθώς περιβάλλεται από βράχια.

Ήταν μια έκπληξη για εμάς, ένας χρωματιστός θησαυρός, στη σκιά του Ταϋγετου, συνδυάζει γαλάζια νερά, άγριους ελαιώνες, καταπράσινες βουνοπλαγιές. Ιστορικά όπως όλη η Μάνη, έπαιξε σημαντικό ρόλο στην επανάσταση του 1821.

Αν και την περπατήσαμε σχετικά νωρίς, στον κεντρικό της δρόμο έχει πολλά όμορφα και καλόγουστα μαγαζάκια. Πήραμε τα απαραίτητα μας σουβενίρ κι έπειτα μιας και η θερμοκρασία άρχισε να ανεβαίνει, ήπιαμε ένα καφέ στην πλατεία. Ζήτησα από τη γυναίκα μιας ταβέρνας να πλύνουμε τα άπλυτα κατσαρολικά της προηγούμενης μέρας και με χαρά δέχτηκε.

previous arrow
next arrow

Λίγο πιο ψηλά από την Καρδαμύλη, κτισμένη στην πλαγιά του βουνού, βρίσκεται η Παλιά Καρδαμύλη. Πρόκειται για ένα οχυρωμένο σύμπλεγμα από πυργόσπιτα, χτισμένα γύρω από την όμορφη εκκλησία του 18ου αιώνα, τον Άγιο Σπυρίδωνα. Όλη η περιοχή, καθώς και το οχυρωμένο συγκρότημα, ανήκαν στη γνωστή οικογένεια των καπεταναίων Mούρτζινων-Tρουπάκηδων, οι οποίοι ήταν το αντίπαλο δέος των Mαυρομιχάληδων στην κυριαρχία της Mάνης.

Στούπα

Στα 7 χλμ από την Καρδαμύλη βρίσκεται το χωριό Στούπα. Ένας όμορφος οικισμός που από μικρό ψαροχώρι έχει εξελιχθεί σ’ ένα πολύ γνωστό τουριστικό θέρετρο. Διαθέτει μεγάλη αμμουδερή παραλία και πολλά μαγαζιά και ταβέρνες. Το μικρό μυστικό της περιοχής είναι πάντως η μαγευτική παραλία της Καλογριάς που βρίσκεται ακριβώς δίπλα. Αν είστε φίλοι του κάμπινγκ στα 300 μέτρα από τη θάλασσα θα βρείτε ένα πολύ καθαρό και άνετο camping.

Προσωπικά η Στούπα μας φάνηκε πολύ τουριστική για τα δικά μας πάντα γούστα. Όμορφο χωριό με πολλές νέες τουριστικές υποδομές. Κάναμε μια βόλτα στα σοκάκια της και φύγαμε προς νότια.

Άγιος Νικόλαος

Αφήνοντας τη Στούπα, στα 5χλμ, η ταμπέλα γράφει Άγιος Νικόλαος. Μην το σκεφτείτε. Μπαίνετε δεξιά και αντικρίζετε ένα πανέμορφο σκηνικό ταινίας. Κυκλικό λιμανάκι γεμάτο πολύχρωμες ξύλινες τράτες, βάρκες, καΐκια. Tο ψαροχώρι αυτό φημίζεται για τα όμορφα ταβερνάκια της δίπλα στο κύμα.

Από τις λίγες φορές που φάγαμε σε ταβέρνα στο ταξίδι μας ήταν εδώ. Δυσκολευτήκαμε να αντισταθούμε στον πειρασμό της θέας των θαλασσινών.

Tραχήλα – Μια απρόσμενη έκπληξη

Φεύγοντας από τον Άγιο Νικόλαο στα 6χλμ, ακολουθώντας τον άγριας ομορφιάς παραθαλάσσιο δρόμο και όχι τον επαρχιακό, θα καταλήξετε σ’ ένα μικρό διαμάντι. Όχι τόσο γνωστό και τουριστικό, αλλά με παραδοσιακό ύφος και αρχαιοπρεπές όνομα, συγκαταλέγεται για εμάς στα πιο ιδιαίτερα χωριά που είδαμε σε όλο το ταξίδι.

Την ονομασία του την οφείλει στο σχήμα του κάβου που βρίσκεται δίπλα του και μοιάζει με τράχηλος. Στα πιο εντυπωσιακά αξιοθέατα της περιοχής συγκαταλέγεται το σπήλαιο Καταφύγι.

Από τον Τράχηλο για να συνεχίσεις την πορεία σου προς τα νότια, πρέπει να ξαναγυρίσεις πίσω στον Άγιο Νικόλαο.

Κατεβαίνοντας νότια, το άγριο θαμνώδες σκηνικό αντικαθίσταται από το πράσινο του Ταϋγέτου. Μια από τις πιο ωραίες διαδρομές που συναντήσαμε στο ταξίδι μας, είναι το κομμάτι μετά το Οίτυλο, κατηφορίζοντας το βουνό η θέα από ψηλά είναι μαγευτική.

Λιμένι

Το Λιμένι από ψηλά

Αφού βγήκαμε και πάλι στην επαρχιακή οδό, κατευθυνόμαστε για το Λιμένι. Ένα ακόμη Μανιάτικο στολίδι, με πετρόκτιστα σπίτια, ωραία ταβερνάκια και μια χούφτα ανθρώπους. Οι μόνιμοι κάτοικοι σύμφωνα με την τελευταία απογραφή είναι μόλις 11!!!

Οργανωμένη παραλία δε διαθέτει το Λιμένι, όμως ο κόσμος απολαμβάνει το μπάνιο του βουτώντας στα καταγάλανα νερά από τα βράχια. Αν είστε ρομαντικοί, αξίζει να μείνετε ως αργά. Το ηλιοβασίλεμα είναι υπέροχο.

Λίγο μετά τον Τράχηλο και λίγο πριν το Οίτυλο βρίσκονται τα νοητά σύνορα της Μεσσηνιακής και της Λακωνικής Μάνης. Εντυπωσιακή αλλαγή του τοπίου, θα δούμε στο επόεμνο ποστ που πιάνουμε την ανατολική πλευρά της Λακωνικής Μάνης

Αρεόπολη – Iστορική ομορφιά

8χλμ από το Λιμένι, πάνω σ’ ένα μικρό οροπέδιο, βρίσκεται η Αρεόπολη. Ένας ιστορικός οικισμός, απ’ όπου ξεκίνησε η μάχη για την ανεξαρτησία της χώρας μας το 1821.

Αρεόπολη

Η Αρεόπολη είναι μια ιδιαίτερα γραφική κωμόπολη. Χαρακτηριστικό της είναι τα πετρόκτιστα σπίτια και οι πολλές εκκλησίες με τοιχογραφίες του 18ου αιώνα. Το κέντρο της Αρεόπολης έχει κηρυχθεί διατηρητέος οικισμός ενώ θα σας εντυπωσιάσει με την αρχιτεκτονική του και την ιδιαιτερότητα του μανιάτικου τοπίου.

Tα πολύχρωμα μαγαζάκια, τα κουκλίστικα σοκάκια, οι λαχταριστές μυρωδιές από τα γραφικά ταβερνάκια, δίνουν εικόνα κυκλαδίτικου νησιού.

Περπατήσαμε στα στενά, μάθαμε κάποια πράγματα για την ιστορία του τόπου και συνεχίσαμε νότια.

Που θα κοιμηθούμε απόψε;

Φύγαμε από την Αρεόπολη, η ώρα είναι περίπου 19:00 και θέλουμε να κοιμηθούμε κάπου κοντά στο Σπήλαιο Διρού. Έχουμε ακούσει ότι τις ώρες αιχμής γίνεται χαμός από κόσμο και θέλουμε είμαστε κοντά ώστε με το άνοιγμα στου Σπηλαίου να είμαστε εκεί. Και τελικά έγινε όπως το σκεφτήκαμε.

Μετά από όχι ιδιαίτερο ψάξιμο, βρήκαμε μια σούπερ καβάντζα στη παραλία του Διρού, 5 χλμ από το Σπήλαιο. Φανταστείτε έναν ίσιο δρόμο, δίπλα ακριβώς η θάλασσα και καμιά 15αριά αυτοκινούμενα στη σειρά. Καλύτερο και πιο ασφαλές μέρος δε μπορούσαμε να βρούμε.

Με την Αναστασία δε χάσαμε την ευκαιρία για μια βουτιά και η Γιώτα αποθανάτισε αυτή την ωραία στιγμή με το ηλιοβασίλεμα

Όλο το ταξίδι μας

Διαβάστε για το σκεπτικό του ταξιδιού μας

Διαβάστε για την 1η μέρα του ταξιδιού μας ” Αετομηλίτσα “

Διαβάστε για την 2η μέρα του ταξιδιού μας ” Πύρσόγιαννη”

Διαβάστε για την 3η μέρα του ταξιδιού μας ” Κόνιτσα, Πηγές Βελλάς, Κήποι “

Διαβάστε για την 4η μέρα του ταξιδιού μας ” Οδηγώντας στα Ζαγοροχώρια “

Διαβάστε για την 5η-6η-7η μέρα του ταξιδιού μας ” Βοβούσα-Το παραμυθένιο χωριό της Ηπείρου “

Διαβάστε για την 8η μέρα του ταξιδιού μας ” Στις μαρτυρικές Λιγκιάδες Ιωαννίνων “

Διαβάστε για την 9η μέρα του ταξιδιού μας ” Περιπλανώμενοι στην Ήπειρο “

Διαβάστε για την 10η μέρα του ταξιδιού μας ” Έτσι ξαφνικά “

Διαβάστε για την 11η-12η μέρα του ταξιδιού μας ” Καναλάκι – Αχέρωντας – Λούτσα “

Διαβάστε για την 13η μέρα του ταξιδιού μας ” Κορωνησία – Το ψαροχώρι που επιπλέει στο νερό “

Διαβάστε για την 14η-15η μέρα του ταξιδιού μας ” Είχαμε ανάγκη από μια Πάτρα “

Διαβάστε για την 16η-17η μέρα του ταξιδιού μας ” Η Ελαία και η καρέτα-καρέτα “

Διαβάστε για την 18 μέρα του ταξιδιού μας ” Καταρράκτες Νέδας, Ναός Επίκουρου, ποταμός Λούσιος “

Διαβάστε για την 19η μέρα του ταξιδιού μας ” Στεμνίτσα, Δημητσάνα, Βυτίνα και ύπνο σε μοναστήρι “

Διαβάστε για την 20η μέρα του ταξιδιού μας ” Καταρράκτες Πολυλιμνίου, Βοιδοκοιλιά, Πύλος “

Διαβάστε για την 21η μέρα του ταξιδιού μας “Από την Πύλο στην Καρδαμύλη με στάση στον Φοινικούντα “

Διαβάστε για την 22η μέρα του ταξιδιού μας ” Μπαίνουμε στη Μάνη “

Διαβάστε εδώ για την 23η μέρα του ταξιδιού μας ” Μάνη Μάνη tour “

Διαβάστε εδώ για την 24η μέρα του ταξιδιού μας ” Μαγευτική Ελαφόνησος “

Διαβάστε εδώ για την 25η μέρα του ταξιδιού μας ” Μονεμβασιά είσαι μια κούκλα “

Διαβάστε εδώ για την 26η μέρα του ταξιδιού μας ” Ζαρούχλα, Λίμνη Τσιβλού και λίγο Αθήνα “

Διαβάστε εδώ για την 27η μέρα του ταξιδιού μας ” Η μοναδική Παύλιανη “

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Would love your thoughts, please comment.x