Πάσχα στην Κέρκυρα(2010)

Αναμνήσεις λόγω Covid

Kυριακή του Πάσχα σήμερα, γράφω νωρίς το πρωί και αφορμή γι’ αυτό το άρθρο που θα μας γυρίσει 10 χρόνια πίσω, στάθηκε η κατάσταση που βιώνουμε εδώ και 1 περίπου μήνα. Όπως επίσης το  ότι οι περισσότεροι περνάμε τις μέρες αυτές, είτε χωρίς κάποιο ταξίδι, είτε μακριά από αγαπημένα πρόσωπα.

Εκεί λοιπόν που σκεφτόμουν πως έχουμε περάσει τις Πασχαλινές μέρες τα προηγούμενα χρόνια, ήρθε μπροστά μου σαν φλας το υπέροχο ταξίδι που κάναμε το 2010 στο νησί των Φαιάκων, στην Κέρκυρα. Πάσχα στην Κέρκυρα. Τότε που ο Γιώργος και η Γιώτα ήταν 2.5 χρόνια μαζί, χωρίς παιδιά και χωρίς το greekfamilytravel.com.

Πολλές λεπτομέρειες δε θυμάμαι να σας εξιστορήσω από τότε. Ούτε αυτό το άρθρο είναι το κατάλληλο αν ψάχνετε ταξιδιωτικό οδηγό για ένα από τα ομορφότερα νησιά της Ελλάδος. Θέλω απλά να μοιραστούμε μαζί σας μια καταγραφή των λίγων στοιχείων που θυμόμαστε και των πολλών φωτογραφιών απ’ τα νιάτα μας, έτσι για να τα διαβάζουμε αργότερα και να μας έρχονται όμορφες αναμνήσεις από ένα πολύ όμορφο ταξιδάκι. Και φυσικά, για να μπούμε νοερά σε ένα από τα πιο ιδιαίτερα Πασχαλινά έθιμα της χώρας, τους “Μπότηδες”.

Η Κέρκυρα και οι Μπότηδες

Η Κέρκυρα είναι ένα από τα αγαπημένα μου νησιά. Από την πενταήμερη ακόμη, όταν πηγαίναμε ακόμη σχολείο.

Το ιδιαίτερο Πασχαλινό Έθιμο των “Μπότηδων” ήταν αυτό που μας κίνεισαι τότε την περιέργεια για να την επισκεφτούμε. Τι είναι όμως οι Μπότηδες; Πως γιορτάζονται και ποια είναι η σημασία τους;

Στις 11 το πρωί, με το σήμα της πρώτης Ανάστασης το Μεγάλο Σάββατο οι καμπάνες όλων των εκκλησιών της πόλης χτυπούν χαρμόσυνα και οι κάτοικοι από τα μπαλκόνια τους ή τα παράθυρά τους ρίχνουν τους μπότηδες. Οι μπότηδες είναι πήλινα κανάτια, με στενό στόμιο και δυο χερούλια στο πλάι, δεμένα με κόκκινες κορδέλες . Τα μπαλκόνια και τα παράθυρα είναι στολισμένα με ένα κόκκινο πανί.

Είναι ένα έθιμο που γιορτάζεται μόνο στην Κέρκυρα και που έχει ρίζες από τα ενετικά χρόνια της κατοχής του νησιού.  Οι Βενετοί τότε καθολικοί έσπαγαν τις παλιές στάμνες την Πρωτοχρονιά, ως «φόρο» στο νέο χρόνο, προκειμένου να τους φέρει καινούργια αγαθά στο σπιτικό τους. Οι ορθόδοξοι Κερκυραίοι, υιοθέτησαν το έθιμο και το μετέφεραν χρονικά στο Πάσχα, που οι Ενετοί τους επέτρεπαν να γιορτάσουν μόνο το μεσημέρι.

Το σπάσιμο των κανατιών συμβολίζει την απομάκρυνση της κακοτυχίας, γι αυτό μέχρι και σήμερα τα κομμάτια από τους σπασμένους «μπότηδες τα παίρνουν στο σπίτι τους οι Κερκυραίοι αλλά και πολλοί επισκέπτες του νησιού, προκειμένου να τους φέρουν καλοτυχία και ευμάρεια.

Πάσχα στην Κέρκυρα 2010

Κέρκυρα, Κέρκυρα με το Ποντικονήσι

Το Πάσχα στην Κέρκυρα πέρα από τα παραδοσιακά έθιμα έχει και αρκετά πράγματα να δεις ακόμη κι αν την επισκεφτείς τον Απρίλιο. Η παλιά Πόλη της Κέρκυρας, τα γραφικά καντούνια της, το περίφημο Ποντικονήσι, το Μουσείο Αχίλλειο στο χωριό Γαστούρι, την γραφική Παλαιοκαστρίτσα με τα ωραία μαγαζάκια της, η παλιά Περίθεια είναι κάποια από αυτά.

Στις 3 μέρες που μείναμε (κάπου έξω από την Κέρκυρα είχαμε μείνει αν θυμάμαι καλά) είδαμε όλα τα παραπάνω. Είδαμε το εντυπωσιακό έθιμο με πλήθος κόσμου να δίνει το παρών, πήγαμε στο φίλο Νίκο στην Παλαιοκαστρίτσα για καφέ, φάγαμε εξαιρετικά και γενικά περάσαμε υπέροχα μαζί με πολύ όμορφη παρέα, τον Νίκο, της Ζίνα και τον ανιψιό μας τον Γιάννη.

Κλείνοντας…

Πάσχα στην Κέρκυρα λοιπόν. Μια εξαιρετική επιλογή, σε ένα οικογενειακό νησί, με έθιμα που δε θα τα δείτε πουθενά αλλού.

Το άρθρο μπορεί να μη λέει πολλά για το νησί αλλά μας φέρνει πολύ ευχάριστες αναμνήσεις. Αυτός ήταν ένας από τους λόγους που ξεκινήσαμε αυτό το blog. Να κάνουμε καταγραφή των ταξιδιών μας και να τα βλέπουμε μετά από χρόνια να τα ξαναθυμόμαστε.

Χριστός Ανέστη λοιπόν και Χρόνια Πολλά σε όλους με υγεία.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Would love your thoughts, please comment.x