Λίμνη Κερκίνη

Ένας εξαιρετικός προορισμός για ολιγοήμερη απόδραση από την Θεσσαλονίκη, σε απόσταση 80 περίπου χλμ και μιας ώρας οδήγηση, είναι η πανέμορφη Λίμνη Κερκίνη. Επισκεφτήκαμε την περιοχή το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας και το χωριό που επιλέξαμε να διανυκτερεύσουμε είναι ο Λιθότοπος. Ο συντομότερος δρόμος είναι ο Θεσ/νίκης-Σερρών ακολουθώντας την έξοδο στο ύψος του χωριού Στρυμονικό. Σε 20 λεπτά έχετε φτάσει.

Πληροφορίες για τη Λίμνη

Η Λίμνη Κερκίνη βρίσκεται στο Νομό Σερρών, είναι τεχνητή και σχηματίστηκε με τη δημιουργία του φράγματος στον ποταμό Στρυμόνας το 1932. Η Λίμνη Κερκίνη είναι πηγή ζωής. Ένας πολύ σημαντικός υδροβιότοπος σπάνιας ομορφιάς που στα νερά του καθρεφτίζονται το Όρος Κρούσσια, οι Μπέλες(2.031) και το Όρος Πιρίν στη γειτονική Βουλγαρία. 300 περίπου είδη πουλιών έχουν ανιχνευτεί στην περιοχή με τους αργυροπελεκάνους και τους κορμοράνους να είναι τα πολυπληθέστερα.

Διαμονή στο Λιθότοπο

Για τη διαμονή μας επιλέξαμε το χωριό Λιθότοπος στις νότιες όχθες της  Κερκίνης. Ένα μέρος ήρεμο, ίσως το πιο τουριστικό της περιοχής, που βρίσκεται σε βολική γεωγραφική θέση είτε για να κάνεις τον γύρο της λίμνης είτε για να επισκεφτείς κοντινά χωριά.

Hotel Erodios : Ανεπιφύλατα σας συστήνουμε για τη διαμονή σας το Ξενοδοχείο Ερωδιός στον Λιθότοπο. Σε όμορφο και ήσυχο σημείο με θέα τη λίμνη, όμορφα και καθαρά δωμάτια και ένα εξαιρετικό εστιατόριο. Με προσιτές τιμές, πλούσιο πρωινό κι ένα πάρα πολύ ευγενικό και εξυπηρετικό προσωπικό.

Καφεδάκι στην αυλή του Ξενοδοχείου Ερωδιός

Λίμνη Κερκίνη: O γύρος σε μια μέρα

Αφού το πρώτο βράδυ πέσαμε ξεροί για ύπνο, ξημερώνει μια υπέροχη Κυριακή. Ξεκινάμε λοιπόν για τον γύρο της λίμνης. Από τον Λιθότοπο που διαμέναμε περάσαμε πάνω από τον δρόμο του φράγματος και κατευθυνόμαστε προς της ανατολική πλευρά. Προσπαθούμε να βρούμε κάποιον χωματόδρομο για να οδηγήσουμε δίπλα στη Λίμνη. Στο χωριό Λιμνοχώρι, ακολουθώντας το GPS βρίσκουμε αυτό που ψάχνoυμε.

Λίμνη Κερκίνης
Στο Λιμνοχώρι Κερκίνης

Συνεχίσαμε για λίγο ακόμη στο χωματόδρομο ώσπου για καλή μας τύχη συναντήσαμε 2 βοσκούς νεροβούβαλων, που μόλις είχαν βγάλει το κοπάδι  τους για βοσκή. 150 ζωντανά παρακαλώ!

“Κάθε μέρα από τις 10 το πρωί ως τις 6 το απόγευμα για 15 χρόνια κάνω αυτή τη δουλειά μας είπε”

Μιλήσαμε μαζί τους, μας είπαν για τις δυσκολίες της δουλειά τους, για την σκληρή καθημερινότητα αλλά και για το πόσο τυχεροί είναι που ζουν σ’ ένα τόσο όμορφο περιβάλλον στην αγκαλιά της φύσης.

Απαραίτητες φυσικά και οι φωτογραφίες:

Λίμνη Κερκίνη
Ο σκύλος φύλακας των νεροβούβαλων
Ώρα για βοσκή και μπάνιο
Γιώτα, Αναστασία και Βασίλης, χαζεύουν τα βουβάλια

Χωριό Βυρώνεια – Ενυδρείο

Συνεχίζουμε τον γύρο της Λίμνης και από τον χωματόδρομο βγαίνουμε στο χωριό Μεγαλοχώρι. Περνάμε μια παλιά γέφυρα πάνω από τον ποταμό Στρυμόνα και κατευθυνόμαστε για τη Βυρώνεια.

Η Βυρώνεια είναι ένα μικρό χωριό του Νομού Σερρών και φημίζεται για το Δημοτικό Ενυδρείο που στεγάζεται σε αποθήκες του ΟΣΕ και για το πανέμορφο ταβερνάκι-παντοπωλείο “Μεθοριακός Σταθμός”.

Το Δημοτικό Ενυδρείο έχει λίγα ψάρια και ερπετά, κυρίως της νομοθεσίας σύμφωνα με την οποία απαγορεύεται η έκθεση τοπικών ειδών. Ο κύριος που μας ξενάγησε είναι αξιέπαινος και κάνει το καλύτερο για να εμπλουτίσει με γνώσεις και στοιχεία τους επισκέπτες.

Δημοτικό Ενυδρείο Βυρώνειας

Η είσοδος είναι 1.5€. Eίναι μια καλή προσπάθεια, με πολλές ελλείψεις όμως. Μακάρι να ενισχυθεί.

Βυρώνεια – Μεθοριακός Σταθμός

Ο Μεθοριακός Σταθμός λειτουργεί από το 2013 μετά από πρωτοβουλία ενός ιδιώτη να δώσει πνοή σ’ έναν εγκαταλελειμμένο σιδηροδρομικό σταθμό αξιοποιώντας τον χώρο και δίνοντας πνοή σε ολόκληρο το χωριό. Βρίσκεται 100 περίπου μέτρα από το Δημοτικό Ενυδρείο και τις αργίες για να βρεις τραπέζι πρέπει να κάνεις κράτηση.

Κάτι ακούω….έρχεται;
Ο πολύχρωμος Μεθοριακός Σταθμός
Αφίσα στα τραπέζια
Η ταβέρνα από μέσα

Βαρκάδα στη Λίμνη

Βαρκάδα στη Λίμνη Κερκίνη. Είναι μια από τις δραστηριότητες που “πρέπει” να κάνει όποιος επισκεφτεί την περιοχή. Αν είσαι και τυχερός και πέσεις σε ωραίο καπετάνιο όπως εμείς, τότε μαθαίνεις πάρα πολύ σημαντικά και χρήσιμα πράγματα για την περιοχή. Κάναμε την βαρκάδα την Καθαρά Δευτέρα. Το κόστος είναι 5€ το άτομο (μικροί μεγάλοι) και η χρονική διάρκεια περί των 45 λεπτών. Ο κ. Γιώργος, χαρακτηριστική φυσιογνωμία καπετάνιου, μας είπε πολλά και σημαντικά:

• Όπως ότι το καλοκαίρι κλείνει το φράγμα και η στάθμη της λίμνης ανεβαίνει κατά 4 μέτρα. Γι’ αυτόν το λόγο, άλλο λιμανάκι χρησιμοποιούν οι βαρκάρηδες το χειμώνα και άλλο το καλοκαίρι. Μας μίλησε για τα φλαμίνγκο που λίγο πριν είχαν αποδημήσει για άλλες πολιτείες.
  • Μας είπε πως από τα νερά της λίμνης ποτίζονται 1.5 εκ. στρέμματα σε όλο το Νομό Σερρών!
  • Ο αργυροπελεκάνος έχει άνοιγμα φτερών 2.5 μέτρα και τρώει 2 κιλά ψάρια την ημέρα
  • Ο Αγγελόπουλος, στην ταινία “το λιβάδι που δακρύζει” έχτισε ολόκληρο χωριό με την μέθοδο των cobs και πλιθιών, τα οποία φυσικά μόλις καλύφθηκαν από το καλοκαιρινό νερό άρχισαν να διαλύονται λόγω της λάσπης ως το κύριο συστατικό τους.
  • Ο Κορμοράνος βουτάει μέχρι 10 μέτρα στη λίμνη και 33 μέτρα στη θάλασσα – μαύρο χρώμα – τρώει 1,5 κιλό ψάρια τη μέρα και είναι εχθρός των ψαράδων.
  • Οι ψαράδες του Λιθοτόπου πρέπει να κάθονται στις αυτοσχέδιες καλύβες του όλη μέρα γιατί τα ψάρια που πιάνονται στα δίχτυα τους, στα λεγόμενα νταούλια, κατασπαράζονται από εκατοντάδες κορμοράνους.
Λίμνη Κερκίνη
Αργυροπελεκάνοι λιάζονται σε μια βραχονησίδα
Με την Αναστασία και τον ανιψιό μας Γιάννη

Ταβέρνα Όαση: Αν έχετε χρόνο, επισκεφτείτε την ταβέρνα Όαση στο Νέο Πετρίτσι. 30 λεπτά περίπου από τον Λιθότοπο, σ’ ένα μαγευτικό περιβάλλον μέσα στη φύση, με πολύ ωραία φαγητά και φοβερά εξυπηρετικό προσωπικό. Μια τέλεια επιλογή που την ανακαλύψαμε τυχαία αλλά άξιζε και με το παραπάνω.

Αξίζει να την εξερευνήσεις

Αν εξερευνήσεις την περιοχή θα διακρίνεις σημάδια εγκατάλειψης. Παρόλα αυτά η ομορφιά του τόπου είναι μοναδική. Οι άνθρωποι παλεύουν μόνοι τους για να αναδείξουν τις ιδιαιτερότητες της γης τους. Βαρκάδα, επίσκεψη σε φάρμα βουβαλιών, ο γύρος μέσα από τα όμορφα χωριά που την περιβάλλουν είναι για μας τα 3 πράγματα που πρέπει  οπωσδήποτε να κάνεις.

5 1 vote
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Would love your thoughts, please comment.x