Κίμωλο μου, παράδεισό μου

Με το που πιάσαμε λιμάνι στην Κίμωλο, είπα μέσα μου “εδώ είμαστε”. Είναι αυτό το vibe που νοιώθεις όταν φτάνεις σ’ ένα μέρος που ήθελες τόσο πολύ να επισκεφτείς. Έτσι κι εδώ. Με το που πατήσαμε το πόδι μας, κοιταχτήκαμε με τη Γιώτα και είπαμε “εδώ θα περάσουμε τέλεια”.  Όπως κι έγινε.

Η Κίμωλος έχει και τα 3 χαρακτηριστικά που αναζητούμε πλέον στους προορισμούς μας. Ηρεμία, ομορφιά και “ζεστή ατμόσφαιρα”. Την επισκεφτήκαμε ερχόμενοι από Σέριφο, μόλις 2 ώρες με επιβατικό πλοίο και κόστος 33€ (1 αυτοκίνητο – 1 κανονικό – 1 φοιτητικό – 1 παιδικό).

Πόσες μέρες θα μέναμε; Aγνωστο! Υπολογίζαμε 4-5. Αρκετές για να δεις και να γυρίσεις ένα μικρό νησάκι διαμέτρου περίπου 15 χλμ.  Δε νοικιάσαμε δωμάτιο καθώς σπίτι μας θα ήταν και πάλι η σκηνή οροφής του αυτοκινήτου. Ο Βασιλάκης (10 μηνών) είχε αρχίσει να προσαρμόζεται στις συνθήκες(στο άρθρο για τη Σέριφο είχαμε αναφερθεί στις δυσκολίες των 2 πρώτων ημερών), εμείς το ίδιο, οπότε την Κίμωλο την ευχαριστηθήκαμε περισσότερο και φυσικά περάσαμε πολύ πιο ωραία.

Που είναι η Κίμωλος – Πληροφορίες για το νησί

Η Κίμωλος αριθμεί κοντά στους 1000 κατοίκους. Βρίσκεται στο νοτιοδυτικό τμήμα των Κυκλάδων, πολύ κοντά στην πανέμορφη Μήλο. Λιμάνι του νησιού είναι η Ψάθη ενώ η πρωτεύουσα δε λέγεται Χώρα όπως σε πολλά Κυκλαδίτικα νησιά αλλά Χωριό!!! Χωριό και Ψάθη κατοικούνται όλο το χρόνο ενώ μικρότεροι οικισμοί  όπως η Γούπα, ο Καράς, ο Δέκας, η Μπονάτσα, η Αλυκή, τα Πράσα εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων μόνο τα καλοκαίρια.

Η Πολύαιγος, το μεγαλύτερο ακατοίκητο νησί του Αιγαίου, με τα γαλαζοπράσινα νερά, ανήκει στην Κίμωλο και μπορείς να την επισκεφτείς με αυθημερόν ημερήσιες εκδρομές.

Το νησί είναι πολύ μικρό και μπορείς να το γυρίσεις σε 1-2 μέρες. Αλλά έχει αυτό το κάτι, που δε μπορώ να το εξηγήσω, το παρεΐστικο ίσως, τη ζεστασιά των ντόπιων, που όταν φύγαμε από το νησί νοιώσαμε πολύ περίεργα.

Παραλίες

Εδώ κοιμηθήκαμε και τα 5 βράδια
Εδώ κοιμηθήκαμε και τα 5 βράδια. Στα Πράσα

Να πούμε την αμαρτία μας μπάνιο κάναμε όσο μείναμε στην Κίμωλο, σε μια μόνο παραλία. Στα Πράσα. Ο λόγος; Κοιμηθήκαμε όλες τις νύχτες εκεί, ξυπνούσαμε νωρίς, πιάναμε σκιά στα αλμυρίκια, η θάλασσα ήταν φανταστική. Δε θέλαμε κάτι άλλο. Είδαμε όλες τις παραλίες βέβαια. Ωραίες δε λέω αλλά σαν τα Πράσα όχι.

Πράσα
Η Γιώτα θηλάζει και ρεμβάζει ταυτόχρονα
Πρωινός ελληνικός καφές μπροστά σε τέτοια νερά; Δεν υπάρχει
Ελληνικός καφές στην Κίμωλο, με κούπες από Κένυα !
  • Πράσα. Με διαφορά η πιο ωραία παραλία της Κιμώλου. Λευκή άμμος, γαλαζοπράσινα νερά, σχετικά ρηχά για τα παιδιά και όπως είπα, δέντρα με σκιά αρκεί να πας σχετικά νωρίς. Υπάρχει και beach bar με ξαπλώστρες(20€ το σετ!!!!) και διακριτική μουσική αλλά και άπλετος χώρος για να στήσεις τη δικιά σου ομπρέλα.

Aν θέλετε να επισκεφτείτε κάποια άλλη παραλία; Ρέμα, Καράς, Γούπα, Μπονάτσα, Ζαχαριάς, Ελληνικά, Αλυκή, Μαυροσπηλιά, Κλήμα, Ψάθη.

Υπόψιν ότι κάνουμε αναφορά μόνο σε όσα μέρη επισκεφτήκαμε και για τα οποία έχουμε άποψη.

Τι άλλο να κάνετε στην Κίμωλο

Χάσου στα σοκάκια του Χωριού

Το Χωριό, η πρωτεύουσα του νησιού, σε κερδίζει με την πρώτη ματιά. Λουλουδιασμένες αυλές, φιδογυριστά σοκάκια, παλέτες χρωμάτων όπου κι αν κοιτάξεις. Με την Παναγία την Οδηγήτρια να δεσπόζει στο κέντρο της,  με τη μοναδική θέα στο Αιγαίο από το Δημοτικό Σχολείο στην κορυφή του λόφου, με το μεσαιωνικό της κάστρο. Και μια πλατεία που την αγαπήσαμε. Με την κυκλοφορία εντός του κέντρου να σταματάει από τις 20:00 και μετά, η πλατεία μετατρέπεται σε μια μεγάλη παιδική χαρά. Παιδιά παντού και ενήλικες ξένοιαστοι να απολαμβάνουν τα δροσερά Κυκλαδίτικα βράδια.

Βόλτα στο Μεσαιωνικό Κάστρο

Το μεσαιωνικό κάστρο της Κιμώλου ολοκληρώθηκε στα τέλη του 16ου αιώνα. Πιθανόν, ο πρωταρχικός του σκοπός να ήταν η παροχή στέγης στους ναυτικούς και τις οικογένειες τους. Αργότερα καταλήφθηκε από τους Τούρκους, έπειτα από πειρατές και κάπου στον 17 αιώνα το νησί ερήμωσε με τους κατοίκους να καταφεύγουν στην κοντινή Σίφνο. Το Χωριό άρχισε να αναπτύσσεται έξω από το Κάστρο μετά τον 17 αιώνα. Χωρίζεται σε Μέσα Κάστρο(τα ερείπια στη φώτο) και στο Έξω Κάστρο το οποίο διαθέτει 2 εισόδους.

Δράσεις με τους Κιμωλίστες

Οι Κιμωλίστες είναι εθελοντική ομάδα. Ξεκίνησε το 2011 και τα παιδιά έχουν μεγάλη θέληση να αναδείξουν τις ομορφιές του τόπου τους. Οι δράσεις τους πολλές. Τις ανακοινώνουν και στη σελίδα τους αλλά και στους πίνακες ανακοινώσεων στο Χωριό. Πεζοπορίες, προβολές ταινιών, εκδρομές στον κοντινό Πολύαιγο αλλά και οι όμορφες, με νησιώτικο στυλ δανειστικές βιβλιοθήκες που έχουν φτιάξει και κοσμούν διάσπαρτες όλο το νησί.

Πεζοπορία στο Σκιάδι
Σκιάδι Κίμωλος

Με το που φτάσαμε στο χωριό, το μάτι μου έπεσε στον πίνακα ανακοινώσεων. Το απόγευμα της ίδια μέρας οι Κιμωλίστες διοργάνωναν πεζοπορία στο Σκιάδι. Το Σκιάδι είναι ένα πέτρινο μανιτάρι, στο βορειοδυτικό τμήμα του νησιού, ένα πραγματικό μνημείο της φύσης. Η διαδρομή με χαλαρό τέμπο διαρκεί 30’+30′ λεπτά. Απαραίτητα τα αθλητικά παπούτσια, καπέλο και νερό.

Επίσκεψη σε Γούπα – Καρά με πολλές φωτογραφίες

Τα αναφέραμε και στις παραλίες αλλά αξίζει να τα επισκεφτείς ακόμη κι αν δε βουτήξεις. Γραφικά ψαροχώρια με απίστευτα νερά. Βράχια για βουτιές και λαξεμένες σπηλιές συνθέτουν ένα θεσπέσιο κυκλαδίτικο σκηνικό. Στις σπηλιές αυτές που οι ντόπιοι τις αποκαλούν “Σύρματα”, αποθηκεύουν οι ψαράδες το χειμώνα τα καϊκια τους

Nα δανειστείς ένα βιβλίο

Η Ανοιχτή Δανειστική Βιβλιοθήκη δανείζει βιβλία σε ντόπιους και επισκέπτες, χωρίς διαδικασίες. Η βιβλιοθήκη είναι υπαίθρια και βρίσκεται σε ασυνήθιστες τοποθεσίες σε τέσσερα σημεία του Χωριού και σε επιπλέον τέσσερα ακόμη σε Πράσα, Μπονάτσα, Ψάθη και Αλυκή. Μια ακόμη αξιέπαινη πρωτοβουλία των Κιμωλιστών

Ηλιοβασίλεμα στην Μαυροσπηλιά

Τέλειο…. Ηλιοβασίλεμα που χάνετε μέσα στη θάλασσα σε μια όμορφη και ήσυχη παραλία, συνθέτουν ένα ρομαντικό σκηνικό. Ένα κομμάτι του δρόμου για να φτάσεις, μετά το Καλαμίτσι, είναι βατός χωματόδρομος.

Ημερήσια εκδρομή στην Πολύαιγο

Δεν την κάναμε αυτή την εκδρομή και τελικά το μετανιώσαμε. Το προτείνουμε όμως γιατί από πολλές πλευρές ακούσαμε τα καλύτερα για τις παραλίες της. Θα πω την κλισέ φράση που λένε πολλοί. Την επόμενη φορά θα την επισκεφτούμε σίγουρα!

Η βυθισμένη πόλη στα Ελληνικά

Στην παραλία «Ελληνικά», στη δυτική Κίμωλο, βρίσκεται βυθισμένη η αρχαία πόλη και σε πολύ μικρή απόσταση από την πανέμορφη ακτή, οι «εξερευνητές» μπορούν να εντοπίσουν τα ερείπια στο βυθό της θάλασσας. Τάφοι, σπίτια, πηγάδια και τείχη μαρτυρούν έναν πολιτισμό που ανθούσε, πριν τον καταπιούν τα κύματα μετά από έναν σεισμό, από τη Μυκηναϊκή περίοδο, ίσως και νωρίτερα.

Φαγητό

Η κυρία Βαρβάρα με τη μητέρα της. Οι κολώνες της ταβέρνας

Εδώ για εμάς υπάρχει μόνο μια ταβέρνα. “Η περαντζάδα”. Μας την πρότεινε ένας ντόπιος και δεν μπήκαμε στον κόπο να δούμε για φαγητό αλλού. Την επισκεφτήκαμε 4 ή 5 φορές. Βρήκαμε το πιο όμορφο μπαλκόνι του Χωριού με θέα την Πολύαιγο, εξαιρετικό φαγητό της μαμάς, όλα φτιαγμένα εκείνη τη στιγμή από τα χέρια της κυρίας Βαρβάρας και του κυρ Αντώνη. Και προπάντων μερίδες τιμιότατες. Το συστήνουμε ανεπιφύλακτα για μαγειρευτά φαγητά και προτείνουμε να δοκιμάσετε ομελέτα και μακαρονάδα. Θα μας θυμηθείτε…

H διαδρομή Κίμωλος – Πειραιά με στάσεις σε Σίφνο-Σέριφο-Κύθνο είναι 8 ώρες. Χωρίς στάσεις είναι 4.5.  Κόστος γύρω στα 130€(1 καν-1 φοιτ.-1 παιδ-1 αυτοκ.)

Κίμωλος  – Λίγα λόγια για την εμπειρία μας

«Κίμωλο μου, παράδεισό μου!» αναφωνούν συχνά γι’ αυτήν οι φιλόξενοι κάτοικοι της. Κάτι που το είδαμε σκαλισμένο σε πολλές αυλές, το κοιτούσαμε με απορία, μέχρι που μάθαμε ότι υπάρχει ένα πολύ όμορφο δημοτικό τραγούδι μ’ αυτόν τον τίτλο.

Η Κίμωλος μπήκε στην καρδιά μας. Φιλόξενη, όμορφη και τόσο τίμια. 37 τετραγωνικά χιλιόμετρα με τόσα πολλά απλόχερα να σου δώσει.

5 2 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Would love your thoughts, please comment.x