Μέρα 10η-11η: Tιφλίδα, το Παρίσι του Καυκάσου

Είμαστε επιτέλους στην Τιφλίδα. Έχουμε 3 βράδια, 2 γεμάτες μέρες, να δούμε όσο περισσότερα πράγματα προλαβαίνουμε.

Τα προβλήματα είναι δυο

• H τρομερή ζέστη που επικρατεί στην Γεωργιανή πρωτεύουσα. Πέσαμε σε μέρες καύσωνα και οι θερμοκρασίες φτάνουν ως και 36 βαθμούς.
  • Kατά πόσο ο Βασίλης, θα αντέξει για 2 συνεχόμενες μέρες στους δρόμους, χωρίς καρότσι και με πολύ περπάτημα. Για να δούμε λοιπόν.

Λίγα λόγια για την Τιφλίδα

H Τιφλίδα είναι μια γοητευτική πόλη που αποπνέει πολιτισμό, ιστορία και γεύσεις.

Το παρελθόν της είναι μαγευτικό. Η στρατηγική θέση της κατά μήκος των οδών Ανατολής-Δύσης σήμαινε πως ήταν περιζήτητη από κάθε αυτοκρατορία που πέρασε από τη χώρα. Έχει κυβερνηθεί από Μογγόλους, Άραβες, Ρώσους, Βυζαντινούς και Σοβιετικούς μεταξύ άλλων. Τα απομεινάρια αυτών των αυτοκρατοριών του παρελθόντος μπορούν να γίνουν αισθητά στην αρχιτεκτονική, την κουζίνα και τον πολιτισμό της.

Είναι η μεγαλύτερη πόλη της Γεωργίας με πληθυσμό πάνω από ένα εκατομμύριο κατοίκους. Τιφλίδα σημαίνει  «ζεστό μέρος» στη γεωργιανή γλώσσα, επειδή η πόλη χτίστηκε σε μια περιοχή όπου υπάρχουν πολλές θειούχες θερμές πηγές.

Τα περισσότερα από τα ενδιαφέροντα αξιοθέατα και μέρη που μπορείτε να δείτε βρίσκονται κοντά στην παλιά πόλη η οποία είναι άψογα διατηρημένη.

Tι είδαμε στην Τυφλίδα

Freedom Square (Πλατεία Ελευθερίας)

Η πλατεία Ελευθερίας είναι η κεντρική πλατεία της Τυφλίδας και ένα από τα πολυσύχναστα και δημοφιλή μέρη της πόλης. Στο κέντρο της δεσπόζει το άγαλμα του Αγίου Γεωργίου. Eίναι το μέρος που τους δυο τελευταίους αιώνες έλαβαν μέρος πολλά και σημαντικά γεγονότα για το μέλλον της Γεωργίας.

Πύργος του Ρολογιού

Χτίστηκε το 2010 και είναι από τα πιο ασυνήθιστα κτίρια της Τιφλίδας. Κρυμμένος σ’ έναν παράδρομο της Παλιάς Πόλης, είναι πραγματικά μια παράξενη κατασκευή. Βρίσκεται δίπλα στο κουκλοθέατρο. Κάθε μια ώρα  από την κορυφή του πύργου βγαίνει ένας μικρός άγγελος για να χτυπήσει τη καμπάνα.

Bridge of Peace (Γέφυρα της ειρήνης)

Σήμα κατατεθέν της Τιφλίδας. Χτίστηκε πρόσφατα, το 2010. Έχει μήκος 150 μέτρα και είναι κατασκευασμένη από χάλυβα και γυαλί. Βρίσκεται πάνω από τον ποταμό Kura και ενώνει την Παλιά Πόλη με το πάρκο Rike από όπου ξεκινούν τα τελεφερίκ για το κάστρο Narikala.

Νarikala Fortress ( Kάστρο Ναρικάλα)

To κάστρο Narikala είναι σήμερα από τα πιο δημοφιλή αξιοθέατα της Τυφλίδας. Μπορεί κάποιος να το παρατηρήσει από οποιοδήποτε σημείο της πόλης. Χτίστηκε τον 4ο αιώνα και ήταν σύμβολο άμυνας των  επιθέσεων των εχθρών. Πίσω από το φρούριο βρίσκεται ο Βοτανικός κήπος ενώ μπροστά του απλώνεται η Παλιά Πόλη. Η είσοδος στο κάστρο είναι δωρεάν.

Με την Αναστασία σκαρφαλώσαμε στην κορυφή του, βγάλαμε φωτογραφίες με πολύ όμορφη θέα, είδαμε το εκκλησάκι του Αγίου Νικολάου. Μπορείς να πας στο κάστρο με αυτοκίνητο, με τα πόδια  και με τελεφερίκ. Εμείς επιλέξαμε τον τρίτο τρόπο.

Μother of Georgia

Η Μητέρα της Γεωργίας ανεγέρθηκε το 1958, στην κορυφή του λόφου Σολολάκι δίπλα στο κάστρο Nirikala. Έχει ύψος 20 μέτρα. Στο ένα χέρι κρατάει ένα ποτήρι κρασί για όσους έρχονται με φιλικές διαθέσεις και στο άλλο ένα σπαθί για όσους έρχονται με εχθρικές.

Πολύ κοντά στο κάστρο Nirikala είναι η Μητέρα της Γεωργίας. Πίσω της ο Βοτανικός Κήπος
Αν μη τι άλλο εντυπωσιακό. 20 μέτρα ύψος!

Βοτανικός Κήπος Τιφλίδας

Σίγουρα υπάρχουν πολύ πιο ενδιαφέροντα μέρη από τον Βοτανικό Κήπο. Εμείς τον επισκεφθήκαμε επειδή ήμασταν δίπλα κι επειδή είχαμε ακούσει για έναν καταρράκτη μέσα σ’ αυτόν. Βασικά ήταν και το μόνο που άξιζε τελικά.

Αν μπαίναμε στη διαδικασία να συγκρίνουμε τον βοτανικό κήπο στο Μπατούμι μ’ αυτό της Τιφλίδας με κάθε σιγουριά θα λέγαμε πως στο Μπατούμι είναι κλάσεις ανώτερος σε όλα.

Διάβασε περισσότερα : Στο ιστορικό Μπατούμι

H είσοδος είναι στα 4 Λάρι(1.3€).

Ο καταρράκτης από ψηλά
Όαση δροσιάς στον καύσωνα της Τιφλίδας
Δε μπορούσα να αντισταθώ…

Xαθείτε στην Παλιά Πόλη

Στους πρόποδες του επιβλητικού λόφου που καλύπτεται από το Κάστρο Narikala βρίσκεται η Παλιά Πόλη της Τιφλίδας. Ένας λαβύρινθος στενών δρόμων, ξύλινων μπαλκονιών, κρυφών αυλών.

Στη βόρεια πλευρά της βρίσκεται η περιοχή Αbanotubani, γνωστή για τα θειούχα λουτρά της και την πλατεία Meidani με τα πολλά εστιατόρια.

Στην ανατολική πλευρά βρίσκεται το Chardeni, μια μικρή περιοχή με μπαρ, εστιατόρια, καφέ και club.

Στα δυτικά της βρίσκεται η περιοχή Sololaki, ίσως το ωραιότερο μέρος της Τιφλίδας για να τραβήξεις υπέροχες φωτογραφίες.

Fabrika Hostel

Στην απέναντι πλευρά του ποταμού, βρίσκεται το Fabrika Hostel. Ένα πρώην εργοστάσιο ραπτικής Σοβιετικού χαρακτήρα, που έχει ανακαινιστεί  και έχει διακοσμηθεί υπέροχα. Ακόμη κι αν δε μείνεις, υπάρχει ένας τεράστιος χώρος στο ισόγειο για να πιείς τον καφέ σου ή να διαβάσεις ένα βιβλίο. Πολύς κόσμος αλλά τόσο όμορφη ηρεμία. Στην πίσω πλευρά υπάρχει μια μεγάλη αυλή με εστιατόρια, μπαρ και διάφορα καταστήματα.

Tι κάναμε 2 μέρες στην Τιφλίδα

Bus Tour

Μια καλή επιλογή να γνωρίσεις την Τιφλίδα όταν νιώθεις πως οι δυνάμεις σου σ’ εγκαταλείπουν, είναι ένα tour με λεωφορείο. Η διαδρομή που κάναμε περιελάμβανε 12 στάσεις σε διάφορα αξιοθέατα της πόλης.

Μπορείς να κατέβεις όπου θέλεις και με το ίδιο εισιτήριο να ανέβεις στο επόμενο λεωφορείο που περνάει κάθε 30 λεπτά. Πληρώσαμε 4 άτομα το διόλου ευκαταφρόνητο ποσό τον 150 Λάρι(50€). Το tour το κάναμε με την WST.

Θειούχα Λουτρά

Τα λουτρά με θείο είναι κάτι που πρέπει να κάνεις όταν επισκεφθείς την Τιφλίδα. Είναι από τις μεγαλύτερες ατραξιόν ενός ταξιδιού στη Γεωργιανή πρωτεύουσα.

Στην περιοχή Abanotubani υπάρχουν 10 περίπου λουτρά με διαφορετικές προδιαγραφές, παροχές και τιμές. Η θερμοκρασία μέσα στο νερό είναι πάρα πολύ ζεστή, 40-50 βαθμούς Κελσίου.

Πληρώσαμε για μια ώρα 4 άτομα 150 Λάρι και ζήτημα να μείναμε 30-35 λεπτά. Δε χρειάστηκε να κάνουμε κράτηση.

Στο κάστρο με το τελεφερίκ

Mια ωραία εμπειρία ειδικά αν έχεις παιδιά, είναι το τελεφερίκ. Ανεβαίνεις πίσω από τη γέφυρα της ειρήνης και κατεβαίνεις στο κάστρο Narikala. Το κόστος είναι 5 Lari το άτομο με επιστροφή και η θέα υπέροχη.

Η Αναστασία μια αδρεναλίνη την αισθάνεται 🙂

Ένας ακόμη καταρράκτης μέσα στην πόλη

Αφού κάνεις μια βόλτα στη συνοικία “Abanotubani” και περάσεις από τα πολλά θειούχα δημόσια λουτρά, θα βρείς μια μικρή γέφυρα με εκατοντάδες λουκέτα αγάπης.  Λίγο πιο κάτω, στο τέλος του δρόμου, ο «Θειούχος Καταρράκτης Dzveli. Μετά τον καταρράκτη μέσα στον Βοτανικό Κήπο, αυτός είναι ο δεύτερος που συναντάμε σε μια αστική περιοχή, κάτι όχι και τόσο συνηθισμένο.

Χρησιμοποίησε το μετρό

Mια φοβερή εμπειρία που πρέπει να ζήσεις είναι και το μετρό της πόλης. Χτισμένο από το 1966 παρακαλώ, εξυπηρετεί τους χιλιάδες επισκέπτες του από τις 06:00 το πρωί ως τα μεσάνυχτα. Μας έκανε εντύπωση πόση ώρα κατεβαίναμε με την κυλιόμενη ηλεκτρική σκάλα. Τα παιδιά το διασκέδασαν όπως κι εμείς. Το εισιτήριο για την κάθε διαδρομή κοστίζει 1 Λάρι.

Εντυπώσεις από την Τιφλίδα

Είχαμε δυο μέρες για να δούμε όσα περισσότερα γινόταν. Περπατήσαμε 14.000 βήματα την 1η μέρα και 10.000 τη δεύτερη. Το αυτοκίνητο δε το κουνήσαμε καθόλου. Χρησιμοποιήσαμε επίσης μετρό και ταξί τα οποία είναι ένας αρκετά οικονομικός τρόπος μετακίνησης για μια οικογένεια.

Μας ζόρισε πολύ η ζέστη. Τα παιδιά τα πήγαν πολύ καλά και πάλι. Η Τιφλίδα μας άρεσε πολύ. Μια ανερχόμενη τουριστική δύναμη με τιμές όμως αρκετά αυξημένες. Πιστεύω πως 4-5 μέρες είναι αρκετές για να δεις και να γνωρίσεις καλύτερα την πόλη και τους ρυθμούς της. Εμείς σε 2 πήραμε μια δυνατή γεύση.

Την επόμενη μέρα μας περιμένει μια ακόμη μεγάλη περιπέτεια. Θα επισκεφτούμε το χωριό Stepantsminda  και το μοναστήρι Gergeti, δίπλα στα σύνορα Γεωργίας – Ρωσίας. Θα το επισκεφτούμε τελικά; Που να ξέραμε……

0 0 votes

View all comments
tsiggeno
16 Απριλίου 2024 16:51

Το πήρα όλο το ταξιδιωτικό “μονορούφι”.
Ωραία εκδρομή, ωραίες φωτογραφίες, συνοπτική και όμορφη περιγραφή.
Μην μας την σταματάς …

Would love your thoughts, please comment.x