Αρκαδία μέρα 2η: Tour 160 χλμ στην ορεινή Αρκαδία

Ξηροπήγαδο – Άνω Δολιανά – Καστρί – Άγιος Πέτρος – Καστάνιτσα – Πλάτανος – ‘Άγιος Ανδρέας

Δεύτερη μέρα του ταξιδιού μας και αφού παίρνουμε το πρωινό στο ξενοδοχείο ξεκινάμε για ένα μικρό road trip σε ορεινά χωριά στην Αρκαδία. 160 χλμ με πολύ κουραστικούς δρόμους αλλά με εικόνες που σε ανταμείβουν με το παραπάνω.

Άνω Δολιανά

Tα Άνω Δολιανά απέχουν 55 χλμ από το Ναύπλιο, 21 χλμ από Τρίπολη και 44 χλμ από τη βάση μας το Ξηροπήγαδο. Πρόκειται για έναν παραδοσιακό οικισμό, κτισμένο αμφιθεατρικά, με καλντερίμια και πετρόκτιστα σπίτια, γεφύρια, πηγές και μια όμορφη πλατεία με πλατάνια, που προσφέρει υπέροχη θέα προς τον κάμπο της Τρίπολης. Οι κάτοικοι του ξεχειμωνιάζουν στα Κάτω Δολιανά και επιστρέφουν τον Μάρτιο με τα νοικοκυριά τους.

Παραδοσιακό προϊόν των Δολιανών είναι τα κάστανα τα οποία μαζεύονται το φθινόπωρο, οπότε και διοργανώνεται η γιορτή του κάστανου. Κοντά στα Δολιανά βρίσκονται τα λατομεία του φημισμένου ομώνυμου τοπικού μαρμάρου, που είναι γνωστό από την αρχαιότητα. Τα Δολιανά είναι ιστορικά και γνωστά στο πανελλήνιο από την ομώνυμη νικηφόρα μάχη των Ελλήνων κατά των Τούρκων στην επανάσταση του ’21.

Καφενείο “Η Κύρα Βούλη

Αν πας στα Άνω Δολιανά πρέπει να το επισκεφτείς. Μετράει 94 χρόνια ζωής, βρίσκεται δίπλα στην κεντρική πλατεία του χωριού και είναι από τα ωραιότερα καφενεδάκια στην Ελλάδα. Η οικοδέσποινα μας υποδέχτηκε με κερασμένα χειροποίητα λικέρ, φάγαμε υπέροχη λεμονόπιτα, κορμό, τούρτα κατσαρόλας και ωραιότατο καφέ. Πολύ ωραία η θέα από το μπαλκόνι του μαγαζιού

Kαστρί

Πολύ κοντά στα Άνω Δολιανά σε απόσταση 8 περίπου χλμ βρίσκεται το Καστρί. Χωριό με 350 κατοίκους στο οποίο όταν φτάσαμε ήταν μεσημέρι, όλα ήταν κλειστά και ο κόσμος εξαφανισμένος. Κατεβήκαμε για λίγες φωτογραφίες και φύγαμε.

Άγιος Πέτρος

Ο Άγιος Πέτρος είναι ένα κεφαλοχώρι της Βόρειας Κυνουρίας σε υψόμετρο 961 μέτρων. Απλώνεται στη καταπράσινη πλαγιά του Πάρνωνα και αποτελεί παραδοσιακό οικισμό με 700 περίπου μόνιμους κατοίκους.

Κάναμε μια μικρή στάση μέσα στο μεσημέρι στην μεγάλη πλατεία του χωριού με όμορφα μαγαζάκια και ταβέρνες να την περιτριγυρίζουν. Ήμασταν χορτάτοι, είχαμε πιει καφέ οπότε ρωτήσαμε για τον επόμενο μας προορισμό και αφού πήραμε ένα σουβενίρ φύγαμε για Καστάνιτσα.

Η διαδρομή από τον Άγιο Πέτρο στην Καστάνιτσα είναι από τις πιο όμορφες οδικές διαδρομές στην Ελλάδα. Ένας δρόμος μέσα στον Πάρνωνα, όπου το μάτι σου αντικρίζει μόνο πράσινο. Καστανιές, έλατα και ατελείωτο οξυγόνο σ’ ένα μαγικό παρθένο δάσος.

Διαβάστε  το άρθρο Αρκαδία Μέρα 1η: Ξηροπήγαδο – Παράλιο Άστρος

Καστάνιτσα

To χωριό που μας εντυπωσίασε περισσότερο. Χτισμένο στα 850 μέτρα σ’ ένα μακρόστενο λόφο με λευκά πετρόκτιστα σπίτια και όμορφα σοκάκια. Όλες οι σκεπές είναι κατασκευασμένες από σχιστόλιθο και από το κάστρο σε διπλανό ύψωμα η θέα  είναι πανέμορφη. Οι παλιότεροι κάτοικοι μιλούν ακόμη την Τσακώνικη διάλεκτο.

Η Τσακωνική διάλεκτος είναι ελληνογενής διαλεκτική ομάδα που μιλιέται στην νότια επαρχία Κυνουρίας του νομού Αρκαδίας την Τσακωνιά. Η Τσακωνιά περιλαμβάνει τον Πραστό, τον Τυρό, το Λεωνίδιο, τον Άγιο Ανδρέα, την Καστάνιτσα, την Σίταινα, τα Μέλανα και την Βασκίνα.

Παρκάραμε το αυτοκίνητο και ανηφορίσαμε προς την εκκλησία. Περπατήσαμε στα όμορφα στενά, παίξανε τα παιδιά στην παιδική χαρά, ανεβήκαμε στο κάστρο, γεμίσαμε τα παγούρια μας με δροσερό τρεχούμενο νερό από μια πηγή, ξαποστάσαμε στο προαύλιο της εκκλησίας και αναχωρήσαμε για Πλάτανο.

Πλάτανος

Ο Πλάτανος είναι ένα γραφικό χωριουδάκι χτισμένο αμφιθεατρικά στο όρος Πάρνωνα, στη βάση μιας καταπράσινης ρεματιάς σε υψόμετρο 440 μέτρων. Περιβάλλεται από ένα πανέμορφο και παρθένο φυσικό περιβάλλον γεμάτο πλατάνια, καστανιές και ποικίλα κωνοφόρα δέντρα. Δικαίως έχει κηρυχθεί ως παραδοσιακός οικισμός από το 1978.

Κάναμε μια μικρή στάση βγάλαμε μερικές φωτογραφίες και κατηφορίσαμε προς παραθαλάσσια Αρκαδία.

*  Στην είσοδο του χωριού είναι η πλατεία όπου και θα βρεις πλακόστρωτο πάρκινγκ.

extra tip –  Αν θέλετε να γίνετε μάρτυρες των τοπικών πανηγυριών τότε : Νοέμβριο(γιορτή κάστανου), Μάιο γιορτή κερασιού, 25 Ιουλίου γιορτή Αγίας Άννας

Η υπεραιωνόβια ελιά της Κουτρούφας

Καθώς πηγαίναμε στον Άγιο Αντρέα για φαγητό περνώντας από τον οικισμό Κουτρούφα είδαμε μια πινακίδα που έλεγε δεξιά για “υπεραιωνόβια ελιά – μνημείο της φύσης”. Χωρίς να το σκεφτούμε και πολύ στρίψαμε.

Η ζωή της ελιάς ξεκινάει πριν από 2500 περίπου χρόνια. Έχει περίμετρο κορμού 11 μέτρα!! Το 2010 εκριζώθηκε με σκοπό την πώληση της στο εξωτερικό, αλλά τελικά με παρέμβαση του Δήμου Β. Κυνουρίας μεταφυτεύθηκε σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο πάνω από την πλατεία του χωριού.

Αν περάσετε από το σημείο κάντε μια στάση. Νομίζω θα εντυπωσιαστείτε όπως κι εμείς

Άγιος Ανδρέας

Επίλογο για μια αρκετά κουραστική μέρα ήταν το χωριό Άγιος Ανδρέας και η υπέροχη ψαροταβέρνα το Κύμα. Ένα υπέροχο μπαλκόνι στο πέλαγος

Ψαροταβέρνα “Το Κύμα” : Στην άκρη του μικρού οικισμού δεσπόζει από ψηλά με μοναδική θέα στο απέραντο γαλάζιο. Μέσα στα δέντρα με φοβερή σκιά. Το μαγαζί πολύ γραφικό. Ότι πήραμε ήταν φοβερό. Ολόφρεσκες σαρδέλες, ωραία καλαμαράκια, πατάτες κομμένες στο χέρι και μια πολύ καλή χωριάτικη. Τιμές πολύ φυσιολογικές. Φανταστικός ψητάς ο Δημήτρης, πολύ ευγενική όλη η οικογένεια.

Διαβάστε για την 1η μέρα του ταξιδιού μας “Ξηροπήγαδο – Παράλιο Άστρος”

Διαβάστε για την 3η μέρα του ταξιδιού μας ”Λιμποβίσι – Χρυσοβίτσι – Βέρβενα”

Διαβάστε για την 4η μέρα του ταξιδιού μας “Λεωνίδιο – Μονή Ελώνας – Κοσμάς”

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Would love your thoughts, please comment.x