Μέρα 27η: Η μοναδική Παύλιανη

To ξημέρωμα της 27ης μέρας, λίγο πριν αναχωρήσουμε για Παύλιανη, μας βρίσκει στην Αθήνα και πιο συγκεκριμένα στη Νέα Ιωνία και την φίλη μας την Αγγελική. Φτάσαμε νωρίς το απόγευμα της προηγούμενης και το πρώτο πράγμα που κάναμε ποιο ήταν; Mπάνιοοοοο. Είχαμε να κάνουμε μπάνιο 3 μέρες, από την Ελαφόνησο. Το χρειαζόμασταν όσο τίποτα.  Ξεκουραστήκαμε λίγο, προλάβαμε να βγούμε και μια βόλτα στη Νέα Φιλαδέλφεια για φαγητό. Η Αγγελική ήταν απίστευτος οικοδεσπότης και την ευχαριστούμε πολύ και μέσα από τη σελίδα μας.

Διαβάστε εδώ το προηγούμενο άρθρο του Roadtrip

Την αποχαιρετίσαμε λοιπόν και αφού ήπιαμε καφέ με μια ακόμη καλή μας φίλη την Ελένη, φύγαμε για Παύλιανη Φθιώτιδας

Με την φίλη μας Αγγελική στη Νέα Ιωνία
Με την Ελένη για καφέ

Η διαδρομή μας

Η διαδρομή από Αθήνα για Παύλιανη

Η Παύλιανη από την Αθήνα είναι 200 περίπου χιλιόμετρα και 2:30-3 ώρες δρόμο. Πηγαίνεις από Θήβα, Κάτω Τιθορέα, Αμφίκλεια, Οίτη και φτάνεις στην Παύλιανη.

Παύλιανη Φθιώτιδος

Φτάνουμε στη λατρεμένη Παύλιανη

Μπαίνοντας στο χωριό συναντάμε τον οικισμό Κάτω Παύλιανη και μετά από 1 χλμ την Άνω Παύλιανη. Είναι μάλλον το πιο ευφάνταστο χωριό στην Ελλάδα. Αποτελεί παράδειγμα θετικής δράσης από τους ίδιους τους κατοίκους του, οι οποίοι με μεράκι, χιούμορ και φαντασία έχουν καταφέρει να αναδείξουν το χωριό τους όχι μόνο ως πύλη για τους πεζοπόρους της Οίτης, αλλά προορισμό για όλη την οικογένεια, ιδιαίτερα φιλικό σε μικρά παιδιά.

Aνάμεσα στα δυο χωριά, στις όχθες το ποταμού Ασωπού που διασχίζει το πυκνό δάσος, βρίσκεται το πιο απίθανο, ευρηματικό και προσεγμένο θεματικό πάρκο της Ελλάδος. Και απέναντι υπάρχει ένα ακόμη που έγινε πρόσφατα. Το βασικό είναι αυτό που συναντάται όπως ανηφορίζετε στα αριστερά, ενώ στα δεξιά υπάρχει το δεύτερο με λιγότερα πράγματα να δεις αλλά με πολύ όμορφη διαδρομή στη φύση. Μια τοποθεσία που σίγουρα θα λατρέψετε και τα παιδιά σας θα ξετρελαθούν. Δε θα θέλετε να φύγετε σας λέω.

Τι να τονίσουμε, που να σταθούμε; Στην κούνια της εισόδου του πάρκου που απ’ την κορυφή της βρέχει νερό; Στη μουσική γέφυρα σε σχήμα πιάνου που παίζει μουσική; Στα ευρηματικά παγκάκια; Στις πολύχρωμες αιώρες; Στα ευφάνταστα χιουμοριστικά μηνύματα;

Επισκεφτείτε το Μουσείο Υδροκίνησης (μπροστά από τη γέφυρα – πιάνο) για να δείτε πώς λειτουργεί ο νερόμυλος, το νεροπρίονο, τα μαντέμια, η νεροτριβή κι έπειτα  ακολουθείστε πορεία προς τα δεξιά ακολουθώντας το καλά σηματοδοτημένο μονοπάτι προς τις πηγές του Ασωπού. Σε όλο το μήκος του, οι κάτοικοι της Παύλιανης έχουν «στολίσει» το μονοπάτι κάνοντας το ελκυστικό για τα παιδιά, τα οποία θα αντέξουν την πεζοπορία, καθώς ανά τακτά διαστήματα θα ανακαλύπτουν πολλά χειροποίητα & αυτοσχέδια παιχνίδια.

Από το πάρκο της Παύλιανης αλλά και από το μονοπάτι που ξεκινάει λίγο πριν, μπορείτε να ανεβείτε στον Iron Throne. To Σιδερένιο Θρόνο, τον οποίο οι κάτοικοι – φαν του Game Of Thrones  – έφτιαξαν με πολύ μεράκι και τοποθέτησαν με πολύ κόπο στα 1260 μέτρα στο βουνό Οίτη. Αποτελεί σήμερα πόλο έλξης για πεζοπόρους, ορειβάτες και απλό κόσμο. Για να φτάσετε στον θρόνο θέλει περπάτημα περί της μιας ώρας

Τι άλλο;

Κυρίως στην Άνω Παύλιανη αλλά και στην Κάτω, θα ανακαλύψετε πολλές ζωγραφιές και έξυπνα σκίτσα που έχουν δώσει ζωή και νόημα σε τοίχους, εγκαταλελειμμένα σπίτια ή ακαλαίσθητες τεχνικές «παρεμβάσεις», μετατρέποντας τη βόλτα στο χωριό πραγματικά απολαυστική.

Η πολύ όμορφη πλατεία της, με τα πλατάνια, την εκκλησία του Αγίου Αθανασίου δίπλα και τον άπλετο χώρο να παίξουν τα παιδιά, συνιστάται για έναν λαχταριστό και δροσερό καφέ. Επίσης, θα βρείτε και εξαιρετικές ταβέρνες με πολύ καλής ποιότητας κρέατα.

Επισκεφτήκαμε την Παύλιανη καλοκαίρι και ήταν ονειρικά. Σίγουρα όμως και μια επίσκεψη κατά τους χειμερινούς μήνες θα έχει άλλη χάρη. Οπλιστείτε λοιπόν με τη φωτογραφική σας μηχανή, με καλά παπούτσια για περπάτημα, με σνακ για πικ νικ για κάπου μέσα στο πάρκο και φύγατε για μια αξέχαστη εμπειρία.

Εντυπώσεις-Ύπνος

Ερωτευτήκαμε την Παύλιανη με την πρώτη ματιά. Περπατήσαμε σχεδόν ολόκληρα και τα δυο μονοπάτια. Μαζέψαμε σκουπίδια με την Αναστασία (δείτε το βίντεο), ήπιαμε καφέ στην πλατεία, μαγειρέψαμε, μιλήσαμε με μια κοπέλα που ανήκει στην ομάδα νέων που έχουν αναδείξει το χωριό τους και γενικά περάσαμε μια υπέροχη μέρα.

Photo Gallery από το Πάρκο

Δείτε μια προς μια τις 38 φωτογραφίες του Πάρκου (2 σελίδες)

« από 2 »
  • Aνανέωση 15/11/2020: Το Σεπτέμβριο του 2020 η κακοκαιρία Ιανός προκάλεσε σχεδόν ολοκληρωτική καταστροφή του πάρκου. Μέσα σε λίγους μήνες, με το μεράκι των κατοίκων και με δωρεές Ελλήνων από όλη την επικράτεια, φτιάχτηκε ξανά από την αρχή με νέες ιδέες και πιο υπέροχες κατασκευές. Ανυπομονούμε να τα δούμε από κοντά και να σας τα μεταφέρουμε.

Όλο το ταξίδι μας

Διαβάστε για το σκεπτικό του ταξιδιού μας

Διαβάστε για την 1η μέρα του ταξιδιού μας ” Αετομηλίτσα “

Διαβάστε για την 2η μέρα του ταξιδιού μας ” Πύρσόγιαννη”

Διαβάστε για την 3η μέρα του ταξιδιού μας ” Κόνιτσα, Πηγές Βελλάς, Κήποι “

Διαβάστε για την 4η μέρα του ταξιδιού μας ” Οδηγώντας στα Ζαγοροχώρια “

Διαβάστε για την 5η-6η-7η μέρα του ταξιδιού μας ” Βοβούσα-Το παραμυθένιο χωριό της Ηπείρου “

Διαβάστε για την 8η μέρα του ταξιδιού μας ” Στις μαρτυρικές Λιγκιάδες Ιωαννίνων “

Διαβάστε για την 9η μέρα του ταξιδιού μας ” Περιπλανώμενοι στην Ήπειρο “

Διαβάστε για την 10η μέρα του ταξιδιού μας ” Έτσι ξαφνικά “

Διαβάστε για την 11η-12η μέρα του ταξιδιού μας ” Καναλάκι – Αχέρωντας – Λούτσα “

Διαβάστε για την 13η μέρα του ταξιδιού μας ” Κορωνησία – Το ψαροχώρι που επιπλέει στο νερό “

Διαβάστε για την 14η-15η μέρα του ταξιδιού μας ” Είχαμε ανάγκη από μια Πάτρα “

Διαβάστε για την 16η-17η μέρα του ταξιδιού μας ” Η Ελαία και η καρέτα-καρέτα “

Διαβάστε για την 18 μέρα του ταξιδιού μας ” Καταρράκτες Νέδας, Ναός Επίκουρου, ποταμός Λούσιος “

Διαβάστε για την 19η μέρα του ταξιδιού μας ” Στεμνίτσα, Δημητσάνα, Βυτίνα και ύπνο σε μοναστήρι “

Διαβάστε για την 20η μέρα του ταξιδιού μας ” Καταρράκτες Πολυλιμνίου, Βοιδοκοιλιά, Πύλος “

Διαβάστε για την 21η μέρα του ταξιδιού μας “Από την Πύλο στην Καρδαμύλη με στάση στον Φοινικούντα “

Διαβάστε για την 22η μέρα του ταξιδιού μας ” Μπαίνουμε στη Μάνη “

Διαβάστε εδώ για την 23η μέρα του ταξιδιού μας ” Μάνη Μάνη tour “

Διαβάστε εδώ για την 24η μέρα του ταξιδιού μας ” Μαγευτική Ελαφόνησος “

Διαβάστε εδώ για την 25η μέρα του ταξιδιού μας ” Μονεμβασιά είσαι μια κούκλα “

Διαβάστε εδώ για την 26η μέρα του ταξιδιού μας ” Ζαρούχλα, Λίμνη Τσιβλού και λίγο Αθήνα “

Διαβάστε εδώ για την 27η μέρα του ταξιδιού μας ” Η μοναδική Παύλιανη “

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Would love your thoughts, please comment.x