Μέρα 8η: Στις μαρτυρικές Λιγκιάδες Ιωαννίνων

Είναι Τετάρτη 17 Ιουλίου. Κλείνουμε μια εβδομάδα στους δρόμους, επτά μέρες στη μοναδική Ήπειρο. Από την Κυριακή είμαστε εδώ, ξημερώνει Τετάρτη  στην παραμυθένια Βοβούσα και μετά τον κρύο και βροχερό καιρό που μας έκανε, φαίνεται πως η κακοκαιρία αρχίζει να υποχωρεί. Ήρθε η ώρα αφού ξεκουραστήκαμε, να συνεχίσουμε το ταξίδι μας προς τα δυτικά για νέους προορισμούς.

Το ότι έπρεπε να πλύνουμε τα ρούχα μας (είχαμε πάρει ελάχιστα είναι η αλήθεια) ήταν ένας βασικός λόγος που έπρεπε να κατευθυνθούμε προς μια μεγάλη πόλη. Η οποία να διαθέτει δημόσια πλυντήρια. Η πιο κοντινή μεγάλη πόλη δεν είναι άλλη από τα Ιωάννινα.

Αφού λοιπόν μαζέψαμε τα πράγματα μας, χαιρετίσαμε τους νέους φίλους και γνωστούς που κάναμε το τριήμερο της παραμονής μας και ξεκινήσαμε

Ζορίκα: H λίμνη με τα νούφαρα

Τα παιδιά που γνωρίσαμε στη Βοβούσα, μας είπαν ότι αν κατευθυνθούμε προς Μέτσοβο, υπάρχει μια μικρή(με  περίμετρο περί των 180 μέτρων) λιμνούλα γεμάτη νούφαρα. Δίπλα στο δρόμο και μέσα στο δάσος. Δεν είχαμε ακούσει ποτέ γι’ αυτή και νομίζω πως άξιζε την μικρής διάρκειας επίσκεψη μας.

H λίμνη με τα νούφαρα βρίσκεται ανάμεσα στα χωριά Φλαμουράρι και Γρεβενίτι στο Ανατολικό Ζαγόρι. Ονομάζεται Ζορίκα και πήρε το όνομα της από το ρέμα που κυλάει στην άλλη πλευρά του επαρχιακού δρόμου.

Ζορίκα από drone λήψη

Άφιξη στα Ιωάννινα

Μετά λοιπόν από τη λίμνη με τα νούφαρα, περάσαμε από ακόμη μία, τεχνητή αυτή τη φορά, του Αωού ποταμού και κατεβήκαμε στην παλιά εθνική οδό από το χωριό Χρυσοβίτσα. Ως εκείνο το σημείο η διαδρομή ήταν εξαιρετική. Έπειτα έγινε λίγο κουραστική και βαρετή για να τα λέμε όλα, αλλά μας αρέσει να οδηγούμε σε δρόμους που δεν έχουμε ξαναπεράσει οπότε με λίγη υπομονή φτάσαμε επιτέλους στα όμορφα Ιωάννινα. Έχουμε σταμπάρει ένα δημόσιο πλυντήριο στο κέντρο της πόλης και με τη βοήθεια του gps το βρίσκουμε εύκολα.

Το κόστος για ένα απλό πλυντήριο-στεγνωτήριο είναι γύρω στα 5€. Εξαρτάται φυσικά από τα κιλά των ρούχων και από το χρόνο του στεγνώματος.

Η Αναστασία βάζει τα άπλυτα στο πλυντήριο
Η Αναστασια βάζει τα άπλυτα στο πλυντήριο

Πλένουμε τα ρούχα μας λοιπόν, τα βάζουμε για 40 λεπτά στο στεγνωτήριο και φεύγουμε για φαγητό. Ήδη έχει πάει απόγευμα και δεν έχουμε ιδέα που θα κοιμηθούμε το βράδυ. Ο ιδιοκτήτης της ταβέρνας μας δίνει τη λύση. “Πάτε να μείνετε στις Λιγκιάδες. Είναι καμιά 10αριά χιλιόμετρα από δω αλλά αξίζει. Έχει υπέροχη θέα στην πόλη και στη λίμνη των Ιωαννίνων, είναι ήρεμα και έχει πλούσια ιστορία. Αφού τον ευχαριστήσαμε θερμά, πήγαμε να πάρουμε τα ρούχα μας…..Ναιιιι ήταν και πάλι καθαράαααα

Λιγκιάδες Ιωαννίνων

13 χιλιόμετρα από τα Ιωάννινα, στο όρος Μιτσικέλι και σε υψόμετρο 950μ. βρίσκονται οι μαρτυρικές  Λιγκιάδες. Το ιστορικό αυτό χωριό κάηκε ολοσχερώς κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Χάρη όμως στους κατοίκους του ξαναχτίστηκε. Σήμερα λόγω της προνομιακής του τοποθεσίας έχει αναπτυχθεί και τουριστικά, με καταλύματα και cafe.

3 Οκτωβρίου του 1943 η μαύρη μέρα του Ολοκαυτώματος. 83 κάτοικοι του χωριού έχασαν τη ζωή τους,  ανάμεσα τους και πολλά παιδιά, από Γερμανούς καταδρομείς. Στην πλατεία του χωριού υπάρχει μνημείο προς τιμή των νεκρών όπου αναγράφονται και τα ονόματά τους. Στη σελίδα του χωριού μπορείτε να βρείτε όλες τις πληροφορίες για το αιματηρό αυτό γεγονός.

Το μνημείο στην πλατεία των Λιγκιάδων

Μετά από 15 περίπου λεπτά οδήγησης από το κέντρο των Ιωαννίνων φτάσαμε στο μαρτυρικό αυτό χωριό. Εκεί θα περνούσαμε την 8η βραδιά του ταξιδιού μας. Καθίσαμε στο Παραδοσιακό Καφενείο Σβούρα με τη μαγευτική θέα στη λίμνη και στην πόλη των Ιωαννίνων, ήπιαμε σε δροσερό κλίμα(βλ. υψόμετρο) τον καφέ μας κι έπειτα ψαχτήκαμε για να βρούμε μέρος κατάλληλο για να διανυκτερεύσουμε. Δίπλα ακριβώς από το καφέ υπάρχει ένα εκκλησάκι και ένας μεγάλος επίπεδος χώρος με μια παιδική χαρά. Το μόνο αρνητικό τα πολλά σκουπίδια. Με το που είδαμε το μέρος λοιπόν ζυγίσαμε τα θετικά και αρνητικά και είπαμε…εδώ είμαστε. Κόσμο δεν είχε, βρύση με νερό είχαμε ακριβώς δίπλα μας, ο καιρός ήταν καλός, αγοράσαμε κι ένα κρασάκι από το διπλανό καφενείο. Μας εγγυήθηκαν μάλιστα για την ασφάλεια της περιοχής οπότε ήρεμοι και πριν βραδιάσει αρχίσαμε να στήνουμε το σπιτικό μας.

Χαλάρωση στην κούνια του μαγαζιού

Και λίγο πατίνι χρειάζεται

Ο χώρος που κοιμηθήκαμε στις Λιγκιάδες

Η νύχτα ήταν ήρεμη χωρίς καμιά ενόχληση από κανέναν. Ξημερώσαμε όμορφα και χαρούμενοι για την όμορφη επιλογή μας ξεκινήσαμε για νέες περιπέτειες.

υ.γ Σε όλο το  ταξίδι κουβαλούσαμε, βάζαμε και βγάζαμε τα τρια στρώματα γυμναστικής που είχαμε πάρει μαζί μας. Η μοναδική φορά που χρησιμοποίησα το ένα απ’ αυτά ήταν εδώ. Γιόγκα με θέα στη λίμνη και την πόλη των Ιωαννίνων στι 06:30 το πρωί. Αξία ανεκτίμητη!!

Όλο το ταξίδι μας

Διαβάστε για το σκεπτικό του ταξιδιού μας

Διαβάστε για την 1η μέρα του ταξιδιού μας ” Αετομηλίτσα “

Διαβάστε για την 2η μέρα του ταξιδιού μας ” Πύρσόγιαννη”

Διαβάστε για την 3η μέρα του ταξιδιού μας ” Κόνιτσα, Πηγές Βελλάς, Κήποι “

Διαβάστε για την 4η μέρα του ταξιδιού μας ” Οδηγώντας στα Ζαγοροχώρια “

Διαβάστε για την 5η-6η-7η μέρα του ταξιδιού μας ” Βοβούσα-Το παραμυθένιο χωριό της Ηπείρου “

Διαβάστε για την 8η μέρα του ταξιδιού μας ” Στις μαρτυρικές Λιγκιάδες Ιωαννίνων “

Διαβάστε για την 9η μέρα του ταξιδιού μας ” Περιπλανώμενοι στην Ήπειρο “

Διαβάστε για την 10η μέρα του ταξιδιού μας ” Έτσι ξαφνικά “

Διαβάστε για την 11η-12η μέρα του ταξιδιού μας ” Καναλάκι – Αχέρωντας – Λούτσα “

Διαβάστε για την 13η μέρα του ταξιδιού μας ” Κορωνησία – Το ψαροχώρι που επιπλέει στο νερό “

Διαβάστε για την 14η-15η μέρα του ταξιδιού μας ” Είχαμε ανάγκη από μια Πάτρα “

Διαβάστε για την 16η-17η μέρα του ταξιδιού μας ” Η Ελαία και η καρέτα-καρέτα “

Διαβάστε για την 18 μέρα του ταξιδιού μας ” Καταρράκτες Νέδας, Ναός Επίκουρου, ποταμός Λούσιος “

Διαβάστε για την 19η μέρα του ταξιδιού μας ” Στεμνίτσα, Δημητσάνα, Βυτίνα και ύπνο σε μοναστήρι “

Διαβάστε για την 20η μέρα του ταξιδιού μας ” Καταρράκτες Πολυλιμνίου, Βοιδοκοιλιά, Πύλος “

Διαβάστε για την 21η μέρα του ταξιδιού μας “Από την Πύλο στην Καρδαμύλη με στάση στον Φοινικούντα “

Διαβάστε για την 22η μέρα του ταξιδιού μας ” Μπαίνουμε στη Μάνη “

Διαβάστε εδώ για την 23η μέρα του ταξιδιού μας ” Μάνη Μάνη tour “

Διαβάστε εδώ για την 24η μέρα του ταξιδιού μας ” Μαγευτική Ελαφόνησος “

Διαβάστε εδώ για την 25η μέρα του ταξιδιού μας ” Μονεμβασιά είσαι μια κούκλα “

Διαβάστε εδώ για την 26η μέρα του ταξιδιού μας ” Ζαρούχλα, Λίμνη Τσιβλού και λίγο Αθήνα “

Διαβάστε εδώ για την 27η μέρα του ταξιδιού μας ” Η μοναδική Παύλιανη “

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Would love your thoughts, please comment.x