Mέρα 5η-6η-7η: Βοβούσα-Το παραμυθένιο χωριό της Ηπείρου

Ξημέρωμα στην Αρίστη

Βωβούσα-Το παραμυθένιο χωριό της Ηπείρου
Ώρα για πρωινό

Η 4η διανυκτέρευση μας στο χωριό Αρίστη ήταν από τις καλύτερες μας(από άποψη ύπνου). Η πρώτη Κυριακή του ταξιδιού λοιπόν, μας βρίσκει δίπλα στη γέφυρα που συνδέει την Αρίστη με το Πάπιγκο, παρέα μ’ ένα ζευγάρι μοτοσυκλετιστών από την Αθήνα (ο φίλος Ηλίας μας βοήθησε πολύ στη μετέπειτα διαδρομή μας) και μια οικογένεια Γερμανών με το τροχοκινούμενο τους.

Διαβάστε εδώ πως φτάσαμε στο χωριό Αρίστη

Οφείλω να ομολογήσω ότι στο χώρο αυτό έκανα τον καλύτερο ύπνο του ταξιδιού. Η πολύ κίνηση από νωρίς το πρωί ήταν η αιτία που σηκωθήκαμε γύρω στις 10:00! Κυριακή γαρ και πλήθος επισκεπτών άρχισε να καταφθάνει στην περιοχή όπως επίσης και πολλές ομάδες trekking με βαν γεμάτα κόσμο με τις φουσκωτές τους βάρκες για τι άλλο, για ράφτινγκ στον πιο καθαρό ποταμό της Ελλάδος, το Βοιδομάτη. Λίγο παιχνίδι στο Βοιδομάτη για την Αναστασία πριν την αναχώρηση ήταν επιβεβλημένη.

Η Αναστασία στον Βοιδομάτη
Λίγη δροσιά στο Βοιδομάτη

Οι Κολυμπήθρες στο Πάπιγκο

Αφού πήραμε το πρωινό μας, ετοιμαστήκαμε, βάλαμε τα μαγιό μας και ξεκινήσαμε για τις Κολυμπήθρες, κάπου ανάμεσα σε Μικρό και Μεγάλο Πάπιγκο. Η απόσταση είναι πολύ μικρή ( περίπου 10-15 λεπτά) οπότε χωρίς να χάνουμε χρόνο, μπήκαμε στο μακρύ μονοπάτι εντυπωσιακού φυσικού κάλλους με πολλές μικρές λιμνούλες άλλες φτιαγμένες από ανθρώπινη παρέμβαση και άλλες δημιούργημα ενός μοναδικού γεωλογικού φαινομένου. Οι μικρές αυτές πισίνες είναι γνωστές και ως κολυμπήθρες. Η ιστορία λέει ότι εδώ απολάμβανε ο Αλή Πασάς των Ιωαννίνων τα καλοκαιρινά του μπάνια.

Στο πάρκινγκ στις Κολυμπήθρες
Το μονοπάτι μετά τις κολυμπήθρες
Κουρασμένα νιάτα!
Η μικρή μας συνταξιδιώτισα
previous arrow
next arrow

Εκπληκτική τοποθεσία με μοναδική φυσική ομορφιά! Ένα μέρος που αν καταφέρεις να το βρεις χωρίς πολύ κόσμο απολαμβάνεις την απαράμιλλη ησυχία του βουνού και της φύσης. Αξίζει να περπατήσεις σε βάθος όσο περισσότερο μπορείς! Αν είσαι στην περιοχή σίγουρα να πας! Κι αν πας με μικρά παιδιά θέλει τα κατάλληλα παπούτσια και πολύ προσοχή γιατί σε μερικά σημεία γλιστράει πολύ.

Μια βόλτα στο Πάπιγκο

Αφού περπατήσαμε αρχικά όλοι μαζί και στη συνέχεια μόνος μου το μονοπάτι (είχαμε και γυναίκα έγκυο 8 μηνών έτσι;), στην επιστροφή κάναμε μια βουτιά με την Αναστασία στην πιο μεγάλη κολυμπήθρα έτσι για να μη πούμε ότι τσάμπα κουβαλήσαμε τα μαγιό μας, έπειτα “βάλαμε τα καλά μας” και πήγαμε στο πανέμορφο Πάπιγκο για καφεδάκι. Κόσμος πολύς, ανοιχτά σχεδόν όλα τα μαγαζιά, ταβέρνες, γραφικά μαγαζάκια με παραδοσιακά πόντα, ξενοδοχεία. Αν και το Πάπιγκο φημίζεται περισσότερο ως χειμερινός προορισμός το χωριό είχε αρκετό κόσμο και μπόλικη ζωντάνια. Βγάλαμε τις απαραίτητες φωτογραφίες μας, ήπιαμε το καφεδάκι μας και ξεκινήσαμε για την Βοβούσα-Το παραμυθένιο χωριό της Ηπείρου.

Δύσκολη αλλά πανέμορφη διαδρομή

Για να επισκεφτούμε την Βοβούσα με το περίφημο φεστιβάλ της που τόσα είχαμε ακούσει, επιλέξαμε την πιο δύσκολη αλλά και την ομορφότερη όπως αποδείχτηκε διαδρομή. Επιστρέψαμε και πάλι στους Κήπους κι από κει μέσω των χωριών Φραγκάδες, Δόλιανη, Ελατοχώρι φτάσαμε νωρίς το απόγευμα στην περίφημη Βοβούσα. Εξαιρετική η διαδρομή, συναντήσαμε ελάχιστα αυτοκίνητα, σαγηνευτήκαμε από τις φυσικές εικόνες που αντικρίσαμε και μετά βεβαιότητας σας την προτείνουμε αν βρεθείτε προς τα εκεί και έχετε χρόνο στη διάθεσή σας.

Η πλατεία των Φραγκάδων
Το καμπαναριό των Φραγκάδων

Βοβούσα-To παραμυθένιο χωριό της Ηπείρου

Αποτελεί μια από τις εισόδους προς τον Εθνικό Δρυμό της Βάλια Κάλντα. Απέχει 77 χλμ από την πόλη των Ιωαννίνων και είναι χτισμένη μέσα σ’ ένα κατάφυτο τοπίο με πληθυσμό περί των 100 κατοίκων. Ο ποταμός Αωός “κόβει” το χωριό στη μέση ενώ στο κέντρο του δεσπόζει η πετρόκτιστη μονότοξη γέφυρα που ενώνει τις δυο όχθες του. Η βοή των τρεχούμενων νερών του ποταμού είναι πιθανότατα και ο λόγος που στη Βοβούσα δόθηκε αυτό το όνομα.

Υπόψιν πως στη Βοβούσα ανεβαίνετε απαραιτήτως με τα εξής τρία πράγματα: μετρητά(δεν υπάρχει ατμ), τσιγάρα(εμείς ευτυχώς είμαστε άκαπνοι) και βενζίνη(κοντινότερο πρατήριο στα 45 χλμ). Υπάρχουν δυο ταβέρνες, μια στο κέντρο του χωριού και μια στο καταφύγιο της Βάλια Κάλντα όπου μπορείτε να φάτε( διαθέτουν πρωινό) και οι οποίες διαθέτουν και POS.

Έκθεση φωτογραφίας του φεστιβάλ σε παλιό σπίτι

Κάθε καλοκαίρι τα τελευταία χρόνια διοργανώνεται στη Βοβούσα το γνωστό πλέον ομώνυμο Φεστιβάλ. Σκοπός του είναι η ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς του τόπου. Περιλαμβάνει εκθέσεις φωτογραφίας της περιοχής, κινηματογράφο, μουσική και διάφορα εργαστήρια. Το φεστιβάλ είναι αρμονικά οργανωμένο και σίγουρα αξίζει μια επίσκεψη είτε με την οικογένεια σας είτε με την παρέα σας.

Η δικιά μας εμπειρία

Για να διανυκτερεύσεις στη Βοβούσα υπάρχουν φυσικά καταλύματα αλλά υπάρχει και μια πολύ ωραία εναλλακτική λύση που είναι το καταφύγιο της Βάλια Κάλντα. Σ ‘ αυτό μπορείς να νοικιάσεις τον ξενώνα σου σε προσιτές τιμές αλλά μπορείς και να στήσεις τη σκηνή σου  σε μια κατάσταση free camping, δίπλα στο καταφύγιο, μέσα στο πράσινο, με ζώα τριγύρω, με τον Αωό παραδίπλα!! Και να χρησιμοποιήσεις τις πεντακάθαρες τουαλέτες του καταφυγίου, τα ντουζ και φυσικά να επισκεφθείς για φαγητό αλλά και για πρωινό την εξαιρετική ταβέρνα που διαθέτει.

Ο χώρος του κάμπινγκ
Το καταφύγιο της Βάλια Κάλντα

Διανυκτερεύσαμε για 3 βράδια στη σκηνή οροφής του αυτοκινήτου μας, στον υπαίθριο χώρο του καταφυγίου. Ο καιρός δεν ήταν σύμμαχος μας καθώς και κρύο είχε αλλά και πολύ βροχή. Δεν πτοηθήκαμε καθόλου μπορώ να πω και περάσαμε 3 πολύ όμορφες μέρες στο χωριό-έκλπηξη όπως αποδείχθηκε.

Κάτι έκανε ο μουσαμάς τελικά!
Η Αναστασία μας διαβάζει παραμύθι!
Ώρα για φαγητό

Ξεκουραστήκαμε αρκετά, ξεπιαστήκαμε από την πολύ οδήγηση, περπατήσαμε στα στενά του χωριού, συναντήσαμε τη φανταστική οικογένεια του  the world off road, τον Άκη, την Βούλα και την Αναστασία, μια συνάντηση από τις πιο ωραίες στιγμές του ταξιδιού μας, γνωρίσαμε ανθρώπους από το φεστιβάλ αλλά και οικογένειες με τις σκηνές τους που απέδρασαν για λίγες μέρες προτιμώντας το βουνό από τη θάλασσα, κάναμε μπάνιο με την Αναστασία στο ποτάμι αλλά το πιο σημαντικό, γεμίσαμε τις μπαταρίες μας για τη συνέχεια του ταξιδιού.

Μπάνιο στον Αωό
Οι Αναστασίες παίζουν αρμονικά

Όλο το ταξίδι μας

Διαβάστε για το σκεπτικό του ταξιδιού μας

Διαβάστε για την 1η μέρα του ταξιδιού μας ” Αετομηλίτσα “

Διαβάστε για την 2η μέρα του ταξιδιού μας ” Πύρσόγιαννη”

Διαβάστε για την 3η μέρα του ταξιδιού μας ” Κόνιτσα, Πηγές Βελλάς, Κήποι “

Διαβάστε για την 4η μέρα του ταξιδιού μας ” Οδηγώντας στα Ζαγοροχώρια “

Διαβάστε για την 5η-6η-7η μέρα του ταξιδιού μας ” Βοβούσα-Το παραμυθένιο χωριό της Ηπείρου “

Διαβάστε για την 8η μέρα του ταξιδιού μας ” Στις μαρτυρικές Λιγκιάδες Ιωαννίνων “

Διαβάστε για την 9η μέρα του ταξιδιού μας ” Περιπλανώμενοι στην Ήπειρο “

Διαβάστε για την 10η μέρα του ταξιδιού μας ” Έτσι ξαφνικά “

Διαβάστε για την 11η-12η μέρα του ταξιδιού μας ” Καναλάκι – Αχέρωντας – Λούτσα “

Διαβάστε για την 13η μέρα του ταξιδιού μας ” Κορωνησία – Το ψαροχώρι που επιπλέει στο νερό “

Διαβάστε για την 14η-15η μέρα του ταξιδιού μας ” Είχαμε ανάγκη από μια Πάτρα “

Διαβάστε για την 16η-17η μέρα του ταξιδιού μας ” Η Ελαία και η καρέτα-καρέτα “

Διαβάστε για την 18 μέρα του ταξιδιού μας ” Καταρράκτες Νέδας, Ναός Επίκουρου, ποταμός Λούσιος “

Διαβάστε για την 19η μέρα του ταξιδιού μας ” Στεμνίτσα, Δημητσάνα, Βυτίνα και ύπνο σε μοναστήρι “

Διαβάστε για την 20η μέρα του ταξιδιού μας ” Καταρράκτες Πολυλιμνίου, Βοιδοκοιλιά, Πύλος “

Διαβάστε για την 21η μέρα του ταξιδιού μας “Από την Πύλο στην Καρδαμύλη με στάση στον Φοινικούντα “

Διαβάστε για την 22η μέρα του ταξιδιού μας ” Μπαίνουμε στη Μάνη “

Διαβάστε εδώ για την 23η μέρα του ταξιδιού μας ” Μάνη Μάνη tour “

Διαβάστε εδώ για την 24η μέρα του ταξιδιού μας ” Μαγευτική Ελαφόνησος “

Διαβάστε εδώ για την 25η μέρα του ταξιδιού μας ” Μονεμβασιά είσαι μια κούκλα “

Διαβάστε εδώ για την 26η μέρα του ταξιδιού μας ” Ζαρούχλα, Λίμνη Τσιβλού και λίγο Αθήνα “

Διαβάστε εδώ για την 27η μέρα του ταξιδιού μας ” Η μοναδική Παύλιανη “

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Would love your thoughts, please comment.x